ZAGREB, 23. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatske poljoprivredne i hotelsko-turističke tvrtke trebaju više surađivati, međusobno se povezivati i informirati kako bi se ubuduće povećao plasman domaćih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u
hrvatskom turizmu u kojemu za taj plasman ima i potrebe i prostora.
da-Turizam/ugostiteljstvo
ZAGREB, 23. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatske poljoprivredne i
hotelsko-turističke tvrtke trebaju više surađivati, međusobno se
povezivati i informirati kako bi se ubuduće povećao plasman domaćih
poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u hrvatskom turizmu u kojemu za
taj plasman ima i potrebe i prostora.#L#
Istaknuto je to na današnjem sastanku predstavnika 20-ak
hotelsko-turističkih i 10-ak poljoprivredno-prehrambenih tvrtki,
većinom onih u kojima država ima većinske vlasničke udjele i interese,
održanom u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka. Sastanak,
prvi takve vrste, zajednički su organizirali ministarstva mora,
poljoprivrede i financija u sklopu ovogodišnjih priprema za turističku
sezonu, a s ciljem, kako je kazao državni tajnik za turizam Zdenko
Mičić, preliminarnog definiranja onoga što proizvođači mogu ponuditi i
potreba hotelijera te problema koji iz toga proizlaze. Cilj je i da se
proizvođači i hotelijeri više direktno povežu, bez posredovanja
trgovaca, od kojih, kako se čulo, sada većina hotelijera i nabavlja
robu.
Mičić je i pozvao prisutne da, ako već ne stignu to učiniti za ovu
sezonu, do rujna ove godine pokušaju utvrditi tu ponudu i potrebe kako
bi se to moglo i stvarno primjeniti za iduću sezonu 2005.
Načelnik Odjela za poljoprivrednu proizvodnju iz Ministarstva
poljoprivrede Miljenko Rakić izrazio je nadu da će današnji sastanak
pridonijeti boljem budućem povezivanju ta dva sektora o čemu se već
godinama govori, ali bez ozbiljnije realizacije.
Pomoćnik ministra financija Ivan Novačić pak naglasio je da je dosta
tvrtki iz ta dva sektora prezaduženo, te da iz svog redovitog
poslovanja teško pokrivaju prispjele obveze. Bolja suradnja, kaže,
pomogla bi ne samo plasmanu domaćih proizvoda u turizmu i njihovoj
većoj konkurentnosti nego i boljim financijskim rezultatima, te
smanjenu uvoza poljoprivrednih i drugih proizvoda potrebnih turizmu
koji je sve veći zbog nižih cijena.
Iznio je i podatke da je u zadnje četiri godine država dala oko 700
milijuna kuna jamstava za kredite hotelskim i poljoprivrednim
tvrtkama, bez kojih oni i ne bi dobili te kredite, kao i da je
istodobno za subvencije i poticaje u poljoprivredi država izdvojila
5,7 milijardi kuna, a u turizmu 750 milijuna kuna.
Predstavnici hotelijera naglasili su da je u svemu tome njima uz
cijenu najvažnija kvaliteta proizvoda, poštivanje rokova isporuke,
načini plaćanja i sigurnost snabdijevanja, za što, kako je kazao
direktor nabave Hotela Medena iz Segeta Donjeg (kod Trogira) Andro
Buble, proizvođači često nemaju niti dovoljno razumijevanja niti
zanimanja.
Iako se nisu puno javljali u raspravi predstavnici poljoprivrednih
tvrtki, a posebno komercijalni direktor Đakovštine Paško Gašpar,
istakli su svoje visoke ulazne troškove proizvodnje, zbog čega su i
prodajne cijene više od uvoznih, kao i veće poticaje za proizvodnju i
izvoz koje imaju poljoprivredni proizvođaći u zemljama Europske
unije.
(Hina) xtam yds
(Hina) xtam yds