SEATTLE, 5. travnja 2004. (Hina/dpa) - Nova terapija u trajanju od tri tjedna može pomoći djeci s teškoćama u čitanju i naučiti ih koristiti iste dijelove mozga kao i osobe koje nemaju problema s čitanjem, tvrde znanstvenici.
SEATTLE, 5. travnja 2004. (Hina/dpa) - Nova terapija u trajanju od tri
tjedna može pomoći djeci s teškoćama u čitanju i naučiti ih koristiti
iste dijelove mozga kao i osobe koje nemaju problema s čitanjem, tvrde
znanstvenici.#L#
Snimke mozga pokazale su da nova metoda svladavanja čitanja "budi"
neaktivne dijelove mozga.
Profesorica Virginia Beringer, koja je provela istraživanje na
sveučilištu Washington u Seattleu, objasnila je da mozak kodira riječi
prema njihovu zvuku, odnosno fonologiji, prema njihovim dijelovima
koji upućuju na značenje i gramatiku te prema napisanom obliku.
"Vježbe koje potiču aktivnost disleksičnoga mozga jedinstvene su po
tome što jasno upozoravaju na sve aspekte čitanja riječi: na njihov
zvuk, značenje i pisani oblik te pokazuju kako ih međusobno povezati",
rekla je Virginia Beringer.
Istraživači su uz pomoć funkcionalne magnetske rezonancije provjerili
kako je terapija djelovala na mozak disleksične djece. Snimke dijelova
mozga koji se koriste pri čitanju pokazivale su da su oni dijelovi
mozga koji su do tada bili neaktivni, nakon vježbi postali aktivni kao
i u osoba koje normalno čitaju.
Istodobno se poboljšao i uspjeh disleksične djece na standardiziranom
testu čitanja.
(Hina) xdgk ydgk
(Hina) xdgk ydgk