ZAGREB, 29. ožujka 2004. (Hina) - Osnovni razlog pomicanja početka gradnje preostalog dijela autoceste Zagreb-Macelj su nešto duži pregovori od očekivanih oko kredita za tu autocestu, budući se radi o složenoj financijskoj
konstrukciji koja se oslanja na dva jamstva koja daje njemačka vlada, izjavila je za Hinu danas glasnogovornica Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Marina Halužan.
omet
ZAGREB, 29. ožujka 2004. (Hina) - Osnovni razlog pomicanja početka
gradnje preostalog dijela autoceste Zagreb-Macelj su nešto duži
pregovori od očekivanih oko kredita za tu autocestu, budući se radi o
složenoj financijskoj konstrukciji koja se oslanja na dva jamstva koja
daje njemačka vlada, izjavila je za Hinu danas glasnogovornica
Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka Marina Halužan.#L#
Pojasnila je da se ta dva jamstva izdaju putem složene
administrativne procedure koja se ne može ubrzati, a trebaju ih
odobriti dvije njemačke agencije koje izdaju jamstva - HERMES i GKA.
Očekuje se da bi do kraja svibnja to trebalo biti riješeno, tako da
bi 31. svibnja trebao biti potpisan ugovor o kreditima s bankama,
rekla je Halužan.
Prema njenim riječima predviđa se da bi sredinom lipnja počeli
radovi na svim dionicama autoceste Zagreb-Macelj, osim na dijelu od
Žurmaneca do Macelja koji bi počeli početkom prosinca. Ta bi autocesta
trebala biti završena do kraja 2007.
Pojasnila je da je ovakav način finaciranja gradnje te autoceste
atraktivniji za Hrvatsku, jer hrvatska Vlada ne daje nikakva jamstva
za kredite, kao što je to bio slučaj kod ostalih autocesta.
Podsjetila je da je 8. ožujka koncesionar, njemačka tvrtka Walter
Bau, predala dokumentaciju i da se u zadnja dva mjeseca vode
intenzivni pregovori s potencijalnim kreditorima.
Na autocesti Zagreb-Macelj treba još izgraditi 25,8 kilometara i to
19,4 kilometra autoceste od Krapine do Macelja i 6,4 kilometara
poluautoceste od Jankomira do Zaprešića. Vrijednost građenja tih
dionica je oko 250 milijuna eura.
Prošlogodišnjim sporazumom hrvatske Vlade s koncesionarom, njemačkom
tvrtkom Walter Bau, bilo je predviđeno da radovi počnu još 1. siječnja
ove godine, a nakon toga rok je pomaknut na početak travnja, a sada i
na sredinu lipnja.
Njemačka tvrtka treba namaknuti sredstva za izgradnju te autoceste,
navodi se u ugovoru o koncesiji koji je Vlada potpisala s tom tvrtkom
lani u srpnju. Također je osnovano i koncesijsko društvo za
upravljanje i građenja autoceste Zagreb-Macelj u kojem 51 posto drži
njemački partner.
(Hina) xnz yds
(Hina) xnz yds