BERLIN, 1. ožujka (Hina/AFP) - Njemačka vlada konačno je uspjela postići sporazum s Toll Collectom o shemi prikupljanja cestarina za kamione, ni dva tjedna nakon prijetnji otkazivanjem ugovora.
BERLIN, 1. ožujka (Hina/AFP) - Njemačka vlada konačno je uspjela
postići sporazum s Toll Collectom o shemi prikupljanja cestarina za
kamione, ni dva tjedna nakon prijetnji otkazivanjem ugovora.#L#
Napredak u pregovorima obznanio je njemački kancelar Gerhard
Schroeder na tiskovnoj konferenciji u Berlinu, održanoj zajedno s
ministrom transporta Manfredom Stolpeom, čelnicima konzorcija
Toll Collect - izvršnim direktorima Deutsche Telekoma i
DaimlerChryslera Kai-Uweom Rickeom i Juergenom Schremppom, te
predsjednikom operatora francuskih autocesta Cofiroutea, Dariom
D'Annunziom.
"Dvije su se strane uspjele dogovoriti oko tog projekta, uz
nekoliko izmjena ugovora, uključujući i pitanje odgovornosti i
kvarova", kazao je Schroeder.
Berlin je 17. veljače odlučio otkazati sedam milijardi eura
vrijedan ugovor s Toll Collectom oko vrhunski osmišljene sheme
naplate cestarina za kamione na njemačkim pretrpanim autocestama.
Konzorcij Toll Collect čine njemački telekomunikacijski div
Deutsche Telekom i njemačko-američki automobilski div
DaimlerChrysler s udjelima od po 45 posto, te Cofiroute s 10-
postotnim udjelom.
Oni su osmislili ambicioznu satelitski navođenu shemu naplate
cestarina u Njemačkoj. Shema je, međutim, naišla na uporne tehničke
probleme i odgode, te je Stolpe konačno, nakon višemjesečnih
natezanja, najavio otkazivanje ugovora Toll Collectu.
Ricke je u nedjelju objavio da će razvodnjena verzija toga sustava
biti uvedena od 1. siječnja 2005, te kako se planira da sustav u
svojem konačnom obliku profunkcionira godinu dana kasnije.
Odgode u pokretanju toga plana izazvale su procijenjeni gubitak od
3 milijarde eura u njemačkoj državnoj blagajni samo u ovoj godini,
potencijalno dovodeći u pitanje financiranje niza velikih ulaganja
u transport.
(Hina) xgbo yvmo
(Hina) xgbo yvmo