VARAŽDINSKE TOPLICE, 26. ožujka 2004. (Hina) - Zbog oblinih kiša ovoga tjedna sve su veća oštećenja prouzročena klizištima na autocesti Zagreb -Goričan, na dionici između Brezničkog Huma i Novog Marofa, izvijestio je danas novinare u
Varaždinskim Toplicama Berislav Bakliža iz Hrvatskih autocesta (HAC), donedavni direktor Tehničke jedinice građenja autoceste Zagreb - Goričan.
et-Katastrofe/nesreće-Poplave
VARAŽDINSKE TOPLICE, 26. ožujka 2004. (Hina) - Zbog oblinih kiša ovoga
tjedna sve su veća oštećenja prouzročena klizištima na autocesti
Zagreb -Goričan, na dionici između Brezničkog Huma i Novog Marofa,
izvijestio je danas novinare u Varaždinskim Toplicama Berislav
Bakliža iz Hrvatskih autocesta (HAC), donedavni direktor Tehničke
jedinice građenja autoceste Zagreb - Goričan. #L#
Klizišta su se pojavila još početkom prošlog tjedna, a oštećenja su
posebno izražena na izlazu i ulazu na autocestu, kod čvora
Varaždinske Toplice, gdje se zbog klizanja tla podignuo asfalt na
kolniku i do visine od 75 centimetara.
To je potpuno onemogućilo promet, pa su i ulaz i izlaz s autoceste
kod Varaždinskih Toplica zatvoreni.
Putnici zato imaju dvije mogućnosti - ili iz Varaždina krenuti prema
Varaždinskim Toplicama starom cestom ili pak produžiti vožnju do
čvora Novi Marof, tu izaći s autoceste i zatim prema Varaždinskim
Toplicama nastaviti starom cestom preko Ljubešćice. Taj drugi put
ujedno je način stizanja u Varaždinske Toplice svih koji dolaze iz
smjera Zagreba, rekao je Bakliža.
"Na dionici autoceste Breznički Hum-Varaždinske Toplice klizišta su
se tijekom ovoga mjeseca pojavila na tridesetak mjesta, a temeljni
uzrok je sastav tla. U situaciji obilnih oborina glina klizi po
laporu, što je i uzrok oštećenja kolnika. Iznad čvora Varaždinske
Toplice - zbog spomenutog geološkog razloga - klizi cijelo brdo i tu
nema improviziranog i brzog rješenja. Potrebno je načiniti istražne
bušačke i druge geološke radove nakon kojih bi se pristupilo izradi
projektne dokumentacije i tek zatim sanaciji", naglasio je Berislav
Bakliža.
Napomenuo je da su svojedobno i graditelji stare ceste
Zagreb-Varaždin, na području naselja Paka, između Novog Marofa i
Brezničkog Huma, imali isti problem, pa je zato ta dionica popravljana
pet puta
Donedavni direktor HAC-ove Tehničke jedinice građenja autoceste
Zagreb-Goričan Berislav Bakliža, također je rekao kako je na 20-ak
kilometara dugoj dionici od Brezničkog Huma prema čvoru Varaždinske
Toplice, upravo zbog poznatog sastava tla, projektant - Industrijski
projektantni zavod (IPZ) iz Zagreba predvidio pojačanja pokosa
(strana), ali samo na nekim dijelovima autoceste. To je načinjeno u
obliku gambionskih zidova, pojačanih kamenjem, i još nekih oblika
pojačanja.
No, kako je naglasio, projektant nije predvidio takvo pojačanje duž
čitave dionice od 20-ak kilometara, jer bi to, kako je rekao,
poskupjelo njezinu gradnju između 10 i 15 posto
Dodao je da "nitko nije predvidio tako obilne oborine i klizanja tla
u tako velikim razmjerima".
Do puštanja u promet izlaza i ulaza na autocestu Zagreb-Goričan kod
Varaždinskih Toplica, barem samo u jednom smjeru, trebat će pričekati
prestanak oborina, kada će se moći početi s radovima, rekao je
Bakliža.
(Hina) xmzag ysp
(Hina) xmzag ysp