ZAGREB, 26. ožujka 2004. (Hina) - Većina hrvatskih sezonskih hotela i kampova na Jadranu spremna je za otvaranje i primanje prvih ovogodišnjih gostiju ovoga vikenda, kada i službeno u Hrvatskoj počinje turistička predsezona, a oni
koji još nisu dovršili radove na uređenju i obnovi kapaciteta trebali bi ih završiti ili prekinuti oko uskršnjih blagdana.
gostiteljstvo
ZAGREB, 26. ožujka 2004. (Hina) - Većina hrvatskih sezonskih hotela i
kampova na Jadranu spremna je za otvaranje i primanje prvih
ovogodišnjih gostiju ovoga vikenda, kada i službeno u Hrvatskoj
počinje turistička predsezona, a oni koji još nisu dovršili radove na
uređenju i obnovi kapaciteta trebali bi ih završiti ili prekinuti oko
uskršnjih blagdana.#L#
Poručili su to danas čelni ljudi Hrvatske udruge hotelijera i
restoratera (HUH), Kamping udruge Hrvatske (KUH) i Hrvatske turističke
zajednice (HTZ) na svom operativnom sastanku održanom u Zagrebu u
sklopu priprema za ovogodišnju turističku sezonu. Sastanku je
prisustvovao i državni tajnik za turizam u Ministarstvu mora, turizma,
prometa i razvitka Zdenko Mičić.
Iako je u Europi, pa i u Hrvatskoj, ishod ovogodišnje turističke
sezone neizvjestan zbog nastavka gospodarske recesije u mnogim
zemljama, odgođenog i kasnog bookinga te jakog eura u odnosu na
američki dolar, direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić istaknuo je da
Hrvatska s "opreznim optimizmom" očekuje ove godine porast fizičkog
prometa od 3 te financijskih učinaka od 7 posto. Pri tome se, kaže,
neće snižavati cijene (bar ne još) nego će se s pola milijuna eura od
21. travnja pojačati TV promociju/oglašavanje na tržištima njemačkog
govornog područja (Njemačka, Austrija, Švicarska) kako bi turiste iz
tih zemalja dodatno motivirala na dolazak u Hrvatsku. U tim zemljama
za Hrvatsku trenutno postoji značajan interes, ali booking još stoji,
dok su u skandinavskim i zemljama Beneluxa, te Francuskoj, Mađarskoj,
Sloveniji, Nizozemskoj i Velikoj Britaniji rezervacije u porastu. U
Češkoj je situacija slična kao lani, dok se pad bookinga bilježi u
Poljskoj i Slovačkoj. Stoga treba, upozorava Bulić, stalno pratiti
tržište jer se ništa neće dogoditi slučajno, a borba za gosta za svaku
turistički zemlju ove će godine biti ozbiljan posao. U obzir
pravodobno treba uzeti i Europsko nogometno prvenstvo u Portugalu,
Olimpijadu u Grčkoj te kasniji početak praznika u Njemačkoj, te od
sredine lipnja do sredine srpnja pokušati izbjeći moguće "sezonske
rupe".
Predsjednik Predsjedništva i Izvršnog odbora HUH-a Franco Palma kazao
je da će svaki ovogodišnji plus u turizmu biti pobjeda, da nije važno
jeli to dva, tri ili pet posto više nego lani, nego da je važno da svi
koji rade u turizmu inzistiraju na povećanju kvalitete usluge i
sadržaja ponude. U tome uz gospodarske subjekte po njemu najvažniju
ulogu trebaju odigrati lokalne uprave i županije. Palma je naveo i da
će većina od ovogodišnjih planiranih 200 milijuna eura ulaganja
hotelijera biti realizirana prije Uskrsa te da hotelijeri, unatoč
ovogodišnjem prosječnom povećanju cijena osnovnih usluga od 7 posto,
očekuju 5 posto više noćenja te oko 9 posto veće prihode.
Predsjednik KUH-a Jerko Sladoljev naglasio je pak ovogodišnja ulaganja
u uređenje i opremu kampova od 20 milijuna eura, ali i povećanje
cijena od oko 10 posto, što hrvatske kampove, kako je kazao, svrstava
na treće mjesto po skupoći (iza Danske i Italije). Ipak, ocjenjuje, u
tom segmentu slijedom dobre potražnje očekuju slične ili nešto bolje
rezulatate nego lani, posebno na Kvarneru i u Dalmaciji.
Državni tajnik za turizam Zdenko Mičić smatra da pripreme za sezonu na
svim razinama idu dobro te da će resorno ministarstvo u suradnji sa
drugima (financija posebno) pokušati naći rješenja za deblokadu
pojedinih turističkih tvrtki, zaustavljanje betonizacije i
apartmanizacije obale te za nove kredite privatnom poduzetništvu. Isto
tako, kazao je, učinit će se sve što je moguće kako bi do planiranog
roka u lipnju ove godine u rad bilo pušteno novih 177 kilometara
autocesta prema moru.
(Hina) xtam yds
(Hina) xtam yds