ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatska poljoprivreda u vlastitom turizmu ima veliko tržište , a jedini put opstanka poljoprivrede i vinogradarstva je onaj koji vodi računa o domaćem proizvođaču i proizvodu, kazao je ministar
poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva Petar Čobanković otvarajući danas na Zagrebačkom velesajmu sajmove "Enogastronomija i turizam".
ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatska poljoprivreda u vlastitom
turizmu ima veliko tržište , a jedini put opstanka poljoprivrede i
vinogradarstva je onaj koji vodi računa o domaćem proizvođaču i
proizvodu, kazao je ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnog
gospodarstva Petar Čobanković otvarajući danas na Zagrebačkom
velesajmu sajmove "Enogastronomija i turizam".#L#
Čobanković je naglasio da novi zahtjevi i uvjeti prilagodbe hrvatske
poljoprivrede pravilima Europske unije traže brzo reagiranje u novim
tehnologijama poljoprivredne proizvodnje i prerade.
Istaknuo je da će se kao ministar zalagati da državni poticaji za
poljoprivredu budu što bolje raspoređeni po svim segmentima, posebno
je pozdravio i vinare istaknuvši da je u Ministarstvu u završnoj fazi
izrada plana sadnje vinograda u Hrvatskoj kojim se dodatno želi
potaknuti veća proizvodnja kvalitetnih i autohtonih hrvatskih vina.
Direktor Zagrebačkog velesajma Davorin Spevec je kazao da su sajmovi
prilika za promociju Hrvatske kao enogastronomskog i turističkog
odredišta te da u svim dokumentima i strategijama razvoja Hrvatske
poljoprivreda i turizam imaju istaknuto mjesto.
U sklopu otvaranja sajmova Enogastronomije i turizma ministar
Čobanković dodijelio je priznanja i nagrade za najkvalitetnije
hrvatske prehrambene proizvode i vina. Medalje kakvoće za prehrambene
proizvode dobilo je 29 proizvoda, a nagrađeni proizvođači su
križevački ?Mlinar?, zagrebački ?PAN-PEK?, Đakovština odnosno Tena iz
Đakova, tvrtka Clarum iz Požege, splitski Bobis, tvrtka ?Dučkić Prom?
iz Sesveta za kavu ?Arabesca? , Podravka za zeleni čaj, te tvrtke
?Franja? i ?Kava impeks? za svoje pržene kave.
Medalje za najbolja ulja dobile su čepinska IPK tvornica ulja te
zagrebačka Zvijezda.
Šampionima kakvoće 2004. godine proglašen je 'gazdin kruh'
proizvođača Đakovština iz Đakova, dietetski Arabesca Cappuccino Dučkić
Proma iz Sesveta, Rooibos čaj koprivničke Podravke te Zvijezdina
majoneza s maslinovim uljem.
Uz to ministar Čobanković uručio je i ukupno 62 zlatnih i srebrnih
medalja za vina, a za ocjenjivanje ukupno je prijavljeno 201 uzorak
vina iz sedam zemalja od kojih najviše iz Hrvatske 150. Tri su
hrvatska vina osvojila i posebna odličja Šampion Zagrebačkog
velesajma, a to je Sauvignon, berba 2002. zagrebačkog proizvođača
Pekarnik, Traminac berba 2002. Kutjevačkih podruma te Plavac mali ?
dingać, berba 2002. zagrebačkog Badela. Ta su vina ujedno najbolje
ocijenjena vina te su im dodijeljene i nagrade Studec.
Sajmovi Enogastronomija i turizam koji se na Zagrebačkom velesajmu
održavaju do 7. ožujka objedinjuju šest međunarodnih specijaliziranih
sajmova i to: Prehrana, Poljoprivreda, Vinovita, Turizam, Vrt i dom te
po prvi puta Sajam Loring (lov i ribolov).
Uz brojna popratna događanja za široku i poslovnu publiku te stručne
skupove, sajmovi će biti i mjesto susreta više međusobno povezanih
djelatnosti, a ukupno će se predstaviti 360 izlagača iz 23 zemlje.
Organizatori posebno izdvajaju velesajmasko natjecanje hrvatskih
kuhara, izložbu lovačkih trofeja i proizvoda za lov i ribolov, a na
posebnom štandu predstavit će se i Ministarstvo poljoprivrede kao
pokrovitelj ovogodišnjih sajmova. Uz to posjetitelji, kojih ove godine
organizatori očekuju više od prošlogodišnjih 15 tisuća, moći će kušati
brojna izložena vina, pekarske, slastičarske i druge prehrambene
proizvode.
(Hina) xtam ydb
(Hina) xtam ydb