Iako indikatori uspješnosti sezone nisu samo broj noćenja nego treba u obzir uzeti i druge pokazatelje, poput ukupne turističke potrošnje, predsjednik Predsjedništva i Izvršnog odbora HUH-a Franco Palma ističe da je već nakon prvih osam mjeseci znatno premašen planirani fizički turistički porast od 2 do 3 posto za ovu godinu.
Ipak dodaje da će se za mjesec-dva sezona moći i bolje ocijeniti budući će do tada biti poznati i podaci o financijskom poslovanju hotelskih i drugih turističkih tvrtki, a koji će, kako kaže, moguće malo i 'splasnuti euforiju' oko dobrih fizičkih podataka. Pritom ne očekuje lošije financijske rezultate nego lani, ali kaže da će oni ipak dati konkretniju sliku o profitabilnosti hrvatskog turizma.
Zbog toga smatra da kod ocjene sezone ipak treba biti oprezan, 'stati na tlo', ne zanositi se i 'opiti pobjedom', a kako bi se bolje i aktivnije mogli pripremiti za iduće godine.
Hrvatski turizam i ovogodišnji rezultati su, kaže, dobar trend, to je velika prednost koju treba iskoristiti sa vrlo velikom aktivnošću svih uključenih u turizam, kako u promociji, razvoju novih proizvoda tako i u pripremi svih vrsta distribucijskih kanala i prodaje za iduću godinu.
HUH-a je ocjena da ovogodišnji uspjeh u turizmu nije slučajan i došao sam od sebe nego je rezultat dobre pripreme i provedbe sezone na svim razinama. Ulaganja u nove proizvode, ceste i drugu turističku infrastrukturu su polako počela davati rezultate, jer se pokazuje da su s tom novom kvalitetom gosti zadovoljni, a sve više imamo i gostiju koji su platno sposobniji.
S tim stoga treba nastaviti i dalje, kaže Palma.
Pohvalnim drži angažman lokalne samouprave u svim jadranskim regijama, koja je ove sezone išla naprijed, iako ocjenjuje da se u tom segmentu još puno može napraviti, a posebno ističe dobru koordinaciju državnih ministarstva i javnih poduzeća kroz rad Povjerenstva za pripremu i provedbu sezone. To je, kaže, omogućilo odvijanje sezone bez ekscesa, što drži jednom od vrlo važnih oznaka ove sezone.
Dobro je, kaže, odrađen i segment manifestacija, događaja i doživljaja, kojih je ove sezone bilo raznolikijih i više nego prijašnjih godina, a sve to vodi ka svojevrsnom natjecanju među destinacijama i tvrtkama da daju nešto novo i bolju ponudu sadržaja boravka turista.
Ukupna je ocjena HUH-a, kaže Palma, da je ova sezona odrađena bolje nego što smo očekivali i planirali.
(Hina) xtam yds