Takav odaziv tvrtki i oglasa, kako se doznaje iz uredništva toga web portala, smatraju zadovoljavajućim, tim više što je riječ o pilot projektu kojega su sredinom srpnja ove godine pokrenuli u suradnji s ministarstvima mora, turizma, prometa i razvitka te gospodarstva, rada i poduzetništva i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje.
Osim tvrtki zadovoljni su, kažu, i odazivom posloprimaca, budući su u mjesec dana (20. srpnja do 20. kolovoza) na portalu posao.hr zaprimili 708 novih životopisa u djelatnosti ugostiteljstva i turizma, što je 60 posto od ukupnog broja novih životopisa na tom portalu.
Iako nemaju povratnu informaciju od tvrtki koliko su od ponuđenih oglasa i stvarno zaposlili novih (stalnih ili sezonskih) radnika u turizmu, čemu se nadaju po završetku akcije 19. rujna, s web portala posao.hr zanimljivim drže podatak da je životopise zainteresiranih za rad u turizmu u mjesec dana pregledalo 195 tvrtki.
Izdvojenu stranicu na tom portalu posvećenu akciji "Zapošljavanje u turizmu" posjetilo je gotovo 13 tisuća osoba.
Istodobno, na portalu posao.hr su proveli i istraživanje vezano za rad tijekom turističke sezone, a od ukupnih 877 ispitanika gotovo 30 posto ih je bilo iz Zagreba i Zagrebačke županije, dok su ostali većinom bili iz jadranskih županija.
Iako je 91 posto ispitanika pritom naznačilo da bi rado, u slučaju nezaposlenosti, tijekom turističke sezone radili u turizmu, 39 odnosno 36 posto ih smatra da sezonci imaju nedovoljna primanja i prevelik broj radnih sati u danu. Problemom sezonaca u turizmu oko 25 posto ispitanika drži i rad neprijavljen državi.
S obzirom na kvalitetu usluga u turizmu najviše ispitanih, 46 posto, smatra da nije ni pozitivna ni negativna, 32 posto kvalitetu drži dobrom, 19 posto da je loša, dok su krajnje ocjene izrazito loše odnosno izrazito dobre dali 2 odnosno 1 posto ispitanih.
Njih 38 posto najvećim problemom koji narušava kvalitetu usluge u turizmu drži nemotiviranost za rad, 27 posto misli da je to neljubaznost, 24 posto navodi nekvalificiranost za poslove, a 11 posto nepoznavanje stranih jezika.
Ideja akcije "Zapošljavanje u turizmu" je motivirati i poticati poslodavace na zapošljavanje kvalificiranih zaposlenika tijekom turističke sezone u Hrvatskoj.
(Hina) xtam yds