To im omogućava novi sustav elektroničkog poslovanja, a riječ je zapravo o sigurnosno zaštićenim transakcijama elektroničkog poslovanja uz upotrebu elektroničkog potpisa i tzv. smart (pametnih) kartica.
Sustav je u primjeni od 13. srpnja, a za potrebe olakšavanja rada čarter kompanija te prijavljivanja posade na plovilima, po narudžbi Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, projektirala ga je zagrebačka informatička tvrtka Infodom, izvijestili su danas zajednički iz Ministarstva i te tvrtke.
U tom je sustavu, koji funkcionira 24 sata, trenutno aktivno, po podacima Ministarstva, 209 čarter kompanija sa 1.957 jahti i plovila za iznajmljivanje.
U prva dva dana funkcioniranja sustava obavljeno je, navode, gotovo devet tisuća transakcija (8,8 tisuća).
Time su i više desetaka puta ubrzani procesi prijave posade i plovila te reducirani troškovi, kako državnoj upravi tako i čarterašima, naglašava se u priopćenju.
To je ujedno i prvi projekt takve vrste u Hrvatskoj u kojem su zajednički sudjelovali državna uprava i gospodarski subjekti, u svijetu poznat i kao G2B ('government-to-business') poslovanje.
Podatke iz tih elektroničkih transakcija resorno Ministarstvo prosljeđuje drugim ministarstvima sukladno Zakonu o sustavu državne uprave, čime je ostvaren i drugi suvremeni koncept elektroničkog poslovanja G2G (government-to-government).
Osim resornog ministarstva i tvrtke Infodom, koja je izradila sve programske aplikacije, u tom su projektu još sudjelovali T-HT (za telematičku mrežu) i FINA (za pametne 'smart' kartice i primjenu javne infrastrukture digitalnog/elektroničkog potpisa).