Kako su izvijestili iz tog Ministarstva, prema vrsti plovila najviše je zahtjeva, 20, stiglo za plivaličare za krupnu i sitnu plavu ribu, za kočare 9, dok su 3 bila za manja, polivalentna plovila (tip brodica 7 do 11 metara).
Ukupna vrijednost svih tih plovila je 30 milijuna eura, s tim da se očekuje, kako navode iz Ministarstva, da će nakon udovoljavanja svim zahtjevima u izgradnju i modernizaciju ići broj plovila u vrijednosti 20 do 25 milijuna eura.
Krajnji rok za kompletiranje svih pristiglih ponuda/zahtjeva s mišljenjem HBOR-a ili neke druge banke o kreditnoj sposobnosti potencijalnog investitora, je, napominju iz Ministarstva, do kraja ovoga mjeseca. Dodaju i da je suglasnost od HBOR-a već zatražilo 20 ponuditelja, kao i da se HBOR-ov program toga kreditiranja temelji na 2 posto godišnje kamate, 2 godine počeka i otplate kredita u 15 godina.
U financiranju te izgradnje HBOR sudjeluje s 60 posto kreditnih sredstava, 30 posto bi bila nepovratna sredstva tri ministarstva (poljoprivrede, mora i gospodarstva), dok bi preostalih 10 posto bila uplata investitora.
Među jadranskim županijama najviše je zahtjeva za izgradnju ribarskih plovila, 11, stiglo iz Primorsko-goranske županije, a slijedi Splitsko-dalmatinska sa 8 zahtjeva. Iz Zadarske je županije stiglo 7, iz Istarske 6, iz Šibensko-kninske 4, a iz Dubrovačko-neretvanske županije tri.
Iz Ministarstva napominju da će nositelji cjelokupnog posla biti devet domaćih manjih brodogradilišta, među kojima će, kako procjenjuju, najveći dio posla odraditi pulski Tehnomont, Greben-Montaža iz Vele Luke te brodogradilište u Kraljevici.
Navode i da se prosječna cijena izgradnje plovila od 25 metara za kočarski i pelagički ribolov kreće od 900 tisuća do 1,2 milijuna eura. Za plovila od 35 do 37 metara cijena izgradnje je od 1,57 milijuna do 1,93 milijuna eura.
Podsjećaju i da je cilj izgradnje i modernizacije ribarske flote povećanje konkurentnosti ribara i poticanje rada domaćih malih brodogradilišta.
(Hina) xtam yds