Prosječna ocjena zadovoljstva poslom kod menadžera na skali od 1 do 10 (1 - potpuno nezadovoljstvo, 10 - potpuno zadovoljstvo) je 7,76, kaže istraživač Tomislav Smerić (Institut Ivo Pilar), komentirajući rezultate istraživanja menadžerske elite provedenog 2004. godine na 433 ispitanika - menadžera.
Pritom posebno ističe da je zadovoljstvo poslom poduzetničke grupacije veće od zadovoljstva opće populacija kod koje je prosječna vrijednost na istoj skali 6,9.
Viši stupanj zadovoljstva iskazali su menadžeri mlađi od 45 godina, visokoobrazovani te oni koji su na višim menadžerskim pozicijama, a kao najvažnije aspekte zadovoljstva poslom menadžeri su procijenili njegovu zanimljivost, mogućnost postizanja rezultata, ugodno ozračje na poslu, mogućnost osobnog razvoja i druge.
Ponajmanje važnim aspektima posla, menadžeri su procijenili mnogo slobodnog vremena za vikende i često korištenje praznika.
Pet je osnovnih skupina hrvatskih menadžera s obzirom na stil vodstva koji primjenjuju u svojim poduzećima, kaže Goran Milas, znanstvenik sa Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar.
To su nezainteresirani, potom oni koji posebnu pažnju posvećuju strateškom upravljanju, treći njeguju impersonalni stil upravljanja, dok preostale dvije skupine naglašavaju organizacijsku kontrolu i isključivu usmjerenost ka profitu.
Najzastupljeniji su s nešto više od po 30 posto menadžeri usmjereni isključivo na profit te oni s impersonalnim stilom vođenja, koji ne polažu puno na komunikaciju i informiranost podređenih, već su prvenstveno usmjereni na učinkovitost u konkretnom poslovnom zadatku, kaže Milas.
Najmanje je nezainteresiranih (oko 1 posto), odnosno onih koji su indiferentni spram dobiti. Istodobno je po oko 15 posto onih koji prvenstveno vode računa o strateškom upravljanju pri čemu naglašavaju dugoročnije planiranje i komunikaciju sa zaposlenima te onih čiji se stil temelji na kontroli unutarnjih i vanjskih utjecaja na poduzeće.
Stihijnost u upravljanju može se pripisati menadžerima usmjerenim isključivo na profit te nezainteresiranim i njihov stil redovito je povezan s poslovnim neuspjehom. S druge strane, organiziranost i sustavnost obilježja su ostalih stilova i oni mogu dovesti do poslovnog uspjeha i kad su drugi uvjeti nepovoljni, kaže Milas.