FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL O DUHOVNIM PRAZNINAMA U RAZVOJU HRVATSKOG ŠKOLSTVA

Autor: ;TA;
ZAGREB, 25. veljače (Hina)- Hrvatska akedemija pedagogijskih znanosti i Odjel za školstvo Matice hrvatske priredili su danas u Zagrebu okrugli stol o duhovnom diskontinuitetu u razvoju hrvatskog školstva. Sudionike skupa je u ime Matice hrvatske pozdravio potpredsjednik prof. Mate Maras. Govoreći o razlozima priređivanja tog skupa, dr. Nedjeljko Kujundžić je, uz ostalo, kazao da se njime pokušavaju osvijetliti pojave što su uzrokovale duhovne praznine te one snage koje su u zadnjih pedeset godina zatirale hrvatsku narodnu samosvojnost. Dr. Kujundžić je sustavno izložio povijesni pregled i razvoj hrvatskog školstva, upućujući na ulogu i prinos crkvenih redova u stvaranju i oblikovanju školstva od pučkog do sveučilišnog. Radovan Grgec je istaknuo ulogu Hrvatskoga književnog društva Sv. Jeronima, koje je, kako je kazao, u stoljetnom djelovanju svojim nakladništvom pridonosilo duhovnoj povezanosti hrvatskog školstva i hrvatske pedagoške misli. Dr. Vlado Pandžić je, govoreći o ulozi Hrvatskoga kulturnog društvo Napredak u razvoju školstva u BiH, napomenuo da se duhovni kontinuitet školstva u BiH održao kroz 14. stoljeća zahvaljujući pojedinim crkvenim redovima, od benediktinaca do dominikanaca i dolaska franjevaca pod kraj 13. stoljeća. Franjevci su, rekao je, u tijeku sedam stotina godina sačuvali hrvatsku kulturu i narodni identitet Hrvata u BiH, utječući na otvaranje škola, opismenjavanje i razvoj pisane riječi. Osobito su se istaknuli tiskanjem knjiga, a ostavili su brojne samostane koji su bili rasadištem hrvatske kulture i umjetnosti na hrvatskim prostorima. Sudionici okruglog stola u raspravi su istaknuli da se i današnje povijesne promjene nužno odrazuju na ustrojstvo hrvatskog školstva. Oni su pozvali na promišljanje novih sinteza koje će pridonijeti ponovnoj uspostavi duhovne dimenzije hrvatskog školstva. (Hina) ta mc 251653 MET feb 94 251653 MET feb 94

(Hina) ta mc

An unhandled error has occurred. Reload 🗙