ZAGREB, 25. veljače (Hina)- Hrvatska akedemija pedagogijskih znanosti
i Odjel za školstvo Matice hrvatske priredili su danas u Zagrebu
okrugli stol o duhovnom diskontinuitetu u razvoju hrvatskog školstva.
Sudionike skupa je u ime Matice hrvatske pozdravio potpredsjednik
prof. Mate Maras.
Govoreći o razlozima priređivanja tog skupa, dr. Nedjeljko Kujundžić
je, uz ostalo, kazao da se njime pokušavaju osvijetliti pojave što su
uzrokovale duhovne praznine te one snage koje su u zadnjih pedeset
godina zatirale hrvatsku narodnu samosvojnost. Dr. Kujundžić je
sustavno izložio povijesni pregled i razvoj hrvatskog školstva,
upućujući na ulogu i prinos crkvenih redova u stvaranju i oblikovanju
školstva od pučkog do sveučilišnog.
Radovan Grgec je istaknuo ulogu Hrvatskoga književnog društva Sv.
Jeronima, koje je, kako je kazao, u stoljetnom djelovanju svojim
nakladništvom pridonosilo duhovnoj povezanosti hrvatskog školstva i
hrvatske pedagoške misli.
Dr. Vlado Pandžić je, govoreći o ulozi Hrvatskoga kulturnog društvo
Napredak u razvoju školstva u BiH, napomenuo da se duhovni kontinuitet
školstva u BiH održao kroz 14. stoljeća zahvaljujući pojedinim
crkvenim redovima, od benediktinaca do dominikanaca i dolaska
franjevaca pod kraj 13. stoljeća. Franjevci su, rekao je, u tijeku
sedam stotina godina sačuvali hrvatsku kulturu i narodni identitet
Hrvata u BiH, utječući na otvaranje škola, opismenjavanje i razvoj
pisane riječi. Osobito su se istaknuli tiskanjem knjiga, a ostavili su
brojne samostane koji su bili rasadištem hrvatske kulture i umjetnosti
na hrvatskim prostorima.
Sudionici okruglog stola u raspravi su istaknuli da se i današnje
povijesne promjene nužno odrazuju na ustrojstvo hrvatskog školstva.
Oni su pozvali na promišljanje novih sinteza koje će pridonijeti
ponovnoj uspostavi duhovne dimenzije hrvatskog školstva.
(Hina) ta mc
251653 MET feb 94
251653 MET feb 94
(Hina) ta mc