FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREPORUKE SA SAVJETOVANJA "PLURALIZAM U ODGOJU I ŠKOLSTVU"

Autor: ;IP;
ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Izrada i donošenje sustavnih zakonskih rješenja temelj su daljnjeg razvoja pluralizma u odgoju i hrvatskom školstvu te je stoga tu zadaću nužno što prije i ostvariti, jedna je od preporuka više od 150 sudjelovatelja savjetovanja "Pluralizam u odgoju i školstvu", održanog 9. i 10. veljače u Zagrebu u organizaciji Ureda za Hrvatsku Europskog foruma za slobodu u odgoju, a pod pokroviteljstvom hrvatskog Ministarstva kulture i prosvjete. Organizatori savjetovanja dostavili su danas Hini sažetak tada iznesenih ocjena o stanju u hrvatskom školstvu i obrazovanju te stajališta i preporuke u svezi njegovog poboljšavanja, što je sukladno jednom od zaključaka skupa da se takav tekst uputi hrvatskoj javnosti, Ministarstvu kulture i prosvjete Republike Hrvatske te drugim nadležnim državnim ustanovama. U radu savjetovanja, uz hrvatske su stručnjake, sudjelovali i njihove kolege iz Njemačke, Češke i Italije, a nazočan je bio i predsjedavajući Europskog foruma za slobodu u odgoju Eginhard Fuchs. Tijekom savjetovanja predstavljene su alternativne pedagoške koncepcije Celestina Freineta, Marije Montessori i Rudolfa Steinera, a u četiri radne skupine raspravljalo se o odnosu i međusobnim potrebama države i škole, pedagoškom pluralizmu i autonomiji škole, obitelji i pedagoškom pluralizmu te pluralizmu u povijesti hrvatskoga školstva. Na temelju provedenih rasprava sudjelovatelji su se, među inim, zauzeli za podupiranje i isticanje osobnih potreba djece i njihovih roditelja pri oblikovanju obrazovnih i odgojnih programa. Istaknuto je da "država ne treba biti odgajatelj i nametati jedan životni svjetonazor" te stajalište da kulturu naroda ne oblikuje samo država, već, među inima, i škola. Preporučuje se i sustavno razvijanje komunikacije između davatelja i korisnika usluga u odgoju i školstvu te se savjetuje i razvijanje posebnih programa rada s roditeljima. Budući da je ova godina proglašena Međunarodnom godinom obitelji savjetuje se da se ona obilježi pokretanjem različitih aktivnosti s ciljem isticanja uloge obitelji koja je, ocijenjeno je, dugo bila na marginama društvenog interesa. Uz naglasak da je potrebno sustavno i stručno istražiti elemente pluralizma u povijesti hrvatskoga školstva te njegovo sadašnje stanje, naglašeno je da je sve te odrednice nužno ugraditi u moderni obrazac hrvatskoga školstva. Također je potrebno sagledati i osvijetliti vrijednosni sustav na kojemu počiva pedagoški pluralizam, tj. temeljne didaktičke, metodičke, antropološke, filozofske i religijske postavke i oblike odgoja i obrazovanja. Sudjelovatelji savjetovanja zauzeli su se i za organiziranje poslijediplomskog studija hrvatskog školstva i odgoja te za usporednu analizu školstva u Hrvatskoj i dijaspori, navedeno je, među inim u preporukama upućenim s nedavno održanog savjetovanja "Pluralizam u odgoju i školstvu". (Hina) ip mć 171829 MET feb 94 171829 MET feb 94

(Hina) ip mć

An unhandled error has occurred. Reload 🗙