ZAGREB, 9. veljače (Hina) - U organizaciji Ureda za Hrvatsku Europskog
foruma za slobodu u odgoju (EFSOH-a) te studija Pedagogijskih znanosti
Filozofskog fakulteta zagrebačkog Sveučilišta danas je u Zagrebu
počelo dvodnevno savjetovanje Pluralizam u odgoju i školstvu.
"Hrvatsko Ministarstvo kulture i prosvjete podupire sva nastojanja
koja mogu pomoći i omogućiti da školstvo u Hrvatskoj učini iskorak iz
ustaljenih shema škole prema onoj koncepciji koju nazivamo 'nova
hrvatska škola'", istaknula je ministrica kulture i prosvjete mr.
Vesna Girardi-Jurkić, pozdravljajući sudjelovatelje savjetovanja,
kojemu su, uz hrvatske predstavnike, nazočni i kolege iz nekoliko
europskih zemalja.
Ministrica Girardi drži da je ovo savjetovanje još jedan dokaz Europi
da u Hrvatskoj možemo, i usprkos brojnim poteškoćama, osmišljeno i
objektivno izmjenjivati mišljenja o načinima izgradnje suvremenog
školstva.
Podsjećajući da je Europski forum za slobodu u odgoju nastao zbog
"potrebe prevladavanja nemoći pojedinca u odnosu prema velikim
sustavima", predsjedatelj Foruma i predavač Instituta za waldorfsku
pedagogiju u Witten-Annenu Eginhard Fuchs govorio je o osnutku Foruma,
njegovu ustroju te razvijanju suradnje s udrugama, poput Europskog
vijeća za školstvo sa sjedištem u Bruxellesu.
Tijekom dopodnevna rada sudionici su, među inim, izviješćeni o stanju
u školstvu i pedagoškom pluralizmu u Češkoj Republici, osnivanju i
djelovanju slobodne škole u njemačkom gradu Bochumu te o shvaćanju
višekluturalizma kao odgojnog pluralizma. Dr. Juan Vecchi, vikar
generala salezijanskog reda predstavio je glavne odrednice na koje se
oslanja salezijanski odgojni školski sustav.
Popodne se savjetovanje nastavlje radom u četiri skupine koje će,
kako je najavljeno, raspravljati o temama Koliko država treba školu?,
Pedagoškom pluralizmu i autonomiji škole, Obitelji i pedagoškom
pluralizmu te o Školskom pluralizmu u povijesti školstva Hrvatske.
(Hina) ip dd
091620 MET feb 94
091620 MET feb 94
(Hina) ip dd