„Premda je proizvodnja jabuka, koja je bila zaštitni znak Tavankuta, u ozbiljnoj krizi interes za našu manifestaciju svake je godine sve veći. Loše vrijeme neznatno nam je pokvarilo manifestaciju“, izjavila je članica organizacijskog odbora Festivala voća Lidija Cvijin, nakon otvorenja Festivala na salašu Balažević.
Koncept prodajne izložbe voća i proizvoda od voća domaćih uzgajivača, uz diskretnu prezentaciju kulture mjesnih Hrvata, pokazuje se uspješnim jer njihovu sada već tradicijsku manifestaciju posjećuje na stotine mještana i gostiju iz Subotice i okolice, ističu u hrvatskoj udruzi „Matija Gubec“.
„Festival voća među najvažnijim je aktivnostima našega društva. Promoviramo hrvatske kao i druge mjesne poduzetnike, ali i našu nošnju, glazbu, kulturu i običaje“, rekla je predsjednica udruge Mira Tumbas.
Hrvatska udruga Matija Gubec ističe se projektima u području seoskog turizma. Uz Festival voća njihove su važne manifestacije Seminar bunjevačkog stvaralaštva, Kolonija naive u tehnici slame, Festival bunjevačkog stvaralaštva, Gupčev bal.
Osim domaćem jesenskom voću primjetna je pozornost ove godine na Festivalu voća poklonjena crvenoj paprici koju je kao zamjenu za jabuku počeo uzgajati sve veći broj mjesnih poljoprivrednika.
Velike se nade polažu u plasman te povrtlarske kulture hrvatskoj kompaniji „Podravci“ koja je otkupila 300 tona paprike i 100 tona šljiva iz Tavankuta.
Ukoliko prva tranša bude uspješno realizirana proizvođači okupljeni oko zemljoradničke zadruge „Voćko“ vjeruju u uspostavu dugoročne suradnje s poznatom hrvatskom kompanijom.
U Demokratskom savezu Hrvata u Vojvodini, koji je posredovao u dogovoru, ističu kako bi to osnažilo hrvatske gospodarstvenike toga sela, njihove obitelji, te aktivnosti mjesne udruge kulture.