Iza plakata s porukom ''Samo slabiči dobiju depresiju'' koji su osvanuli na deset oglasnih mjesta u Zagrebu i koji su izazvali brojne reakcije javnosti, stoji UNICEF Hrvatska koji je planirao kampanju o podizanju svjesnosti o problemu mentalnog zdravlja kod djece i mladih.
''Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju imaju samo 'slabići''', naveo je UNICEF u objavi na facebooku. Kampanja je trebala otvoriti razgovor o mentalnom zdravlju djece i mladih te srušiti stigme i mitove s kojima se mlade osobe često suočavaju, dodali su. Plakati sa šokantnim porukama trebali su činiti prvu fazu kampanje.
''Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti 'teaser' oglasi jučer su uklonjeni'', poručio je UNICEF. U drugoj fazi su izjavama na plakatima trebale biti dodane poruke s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poruke koje glase ''Srušimo ovaj mit''. UNICEF-ova kampanja trebala je utjecati na stavove i predrasude, što su ocijenili kao ''dug, složen i zahtjevan zadatak''.
''Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline'', naglašava UNICEF. Razgovori o ovoj temi već su otvoreni kroz održavanje humanitarne utrke ''Mliječna staza'', dodali su iz nevladine organizacije, a komunikaciju će nastaviti na društvenim mrežama.
(Hina) xpsim ykt