"Povećanje sredstava za promociju iduće godine znači veća ulaganja na tržištima kroz udruženo oglašavanje, strateška partnerstva, marketinške kampanje i posebne prezentacije, a kako osim europskih postupno i sustavno obrađujemo i druga, pogotovo daleka tržišta, i na njih ćemo se u idućim godinama jače usmjeriti", kaže Staničić za Hinu.
Ove je godine, kao i prošle, fokus na Kini, gdje je HTZ u Šangaju lani otvorio predstavništvo i gdje će u studenom nastupiti na sajmu "China International Import Expo". U studenom slijedi i promocija u Dubaiju i Abu Dabiju, a prije toga u rujnu sa Slovenskom turističkom organizacijom u Seoulu i Tokiju te samostalno u listopadu u Singapuru.
Među dalekim tržištima važnima za hrvatski turizam ove godine Staničić izdvaja još SAD, Južnu Koreju, Kanadu, Japan i Australiju, gdje je HTZ nedavno predstavio hrvatsku ponudu. Sa svih tih tržišta u prvih šest mjeseci zabilježen je rast i na njima će nastaviti s aktivnosti i u idućim godinama, a u planu je i promocija u Indiji i Južnoj Americi.
U jesen otvaranje ureda u Los Angelesu i Seulu, u planu Madrid
Do tada, za jesen ove godine (u rujnu ili listopadu) Staničić najavljuje otvaranje novih ureda predstavništava HTZ-a u Los Angelesu i Seulu, za koje je u tijeku provedba svih potrebnih pravnih postupaka za otvaranje, kao i pokretanje postupaka vezanih uz formalizaciju radnog statusa odabranih direktora.
Ističe da su ove godine daleka tržišta znatno pridonijela ukupnim polugodišnjim turističkim ostvarenjima, s udjelom od gotovo 20 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima.
To, po njemu, opravdava HTZ-ovu strategiju snažnijeg marketinškog fokusa na daleka tržišta, čime se dijelom smanjuje ovisnost hrvatskog turizma o tradicionalnim, većinom europskim tržištima te potiče promet u pred i posezoni, jer turisti s tih tržišta tada najviše i dolaze.
"U planu je i ured predstavništva HTZ-a u Madridu, koji je nekada postojao, a pripremne radnje za taj ured počet će po donošenju službene odluke Sabora HTZ-a u prosincu ove godine. Španjolsko tržište je važno i veliko, s kojeg se godišnje ostvari oko 20 milijuna putovanja u inozemstvo, a i sjedište Svjetske turističke organizacije je u tom gradu", kaže Staničić,
S većine europskih tržišta ove godine bolji ili jednak promet
Osvrnuvši se na europska tržišta, Staničić kaže da je s većine ove godine ostvaren bolji promet ili jednak lanjskom, dok se kod manjeg dijela tih tržišta pokazuje blagi zaostatak za lanjskim rezultatima, no kako su udarni tjedni srpnja i kolovoza pred nama više će o tome moći reći u rujnu.
Vjeruje da rezultatima pridonose i promotivne marketinške kampanje HTZ-a i suradnja sa PR agencijama na tržištima, čije uspješnosti, kako kaže, potvrđuju i interni HTZ-ovi evaluacijski programi tržišnih istraživanja, koja redovito provode na godišnjoj razini prateći učinkovitost.
Uspješnost kampanja i jačanje brenda
"Iz zadnjeg istraživanja provedenog na osam najvažnijih tržišta - Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Italija, Švedska, Francuska, Nizozemska i Poljska - vidljivo je da je svjesnost o turističkom brendu Hrvatske od 2013. do 2018. narasla s 57 posto, do razine od 72 posto. Istovremeno, razumijevanje brenda i onoga što turistička Hrvatska konkretno nudi, u istom je razdoblju naraslo s razine od 25 posto, do razine od 31 posto", iznosi Staničić.
Procjenjuje da, ako se ti postoci pretvore u apsolutne pokazatelje, na tih osam tržišta imamo oko 18 milijuna novih potencijalnih posjetitelja sada svjesnih brenda turističke Hrvatske.
Uzimajući u obzir i ostala tržišta, procjenjuju da su ukupni učinci HTZ-ovih kampanja i aktivnosti na tržištima pozitivni i u širem kontekstu, što potvrđuje i rast turističkog prometa niz godina u Hrvatskoj, pri čemu Staničić ističe zasluge komunikacijskih aktivnosti trećih strana, poput sustava turističkih zajednica, hotelskih tvrtki, touroperatora i drugih.
Trenutno je u tijeku brend-kampanja HTZ-a na 18 europskih tržišta putem offline i online kanala oglašavanja (na televizijama, ključnim tiskanim medijima, društvenim mrežama i dr), kao i kampanja u suradnji sa velikim svjetskim 'travel' platformama i medijima, poput Lonley Planeta, TripAdvisora i BBC-a.
"Nedavno je završila kampanja u suradnji sa Expedijom za američko tržište, koja je polučila odlične rezultate sa više od 16 milijuna ostvarenih impresija, a kako je to i rezervacijska platforma, za vrijeme trajanja kampanje ostvareno je bukiranje 5.900 noćenja i kupnja 7.900 avionskih karata za Hrvatsku, čija je ukupna vrijednost oko 2,8 milijuna američkih dolara. To dovoljno govori o važnosti suradnje s drugim subjektima u promociji turizma", otkriva Staničić.
Najavljuje da će HTZ do kraja ove godine provesti kampanje za posezonu na više europskih tržišta, kao i posebnu kampanju za zdravstveni turizam, koja je već počela, te za poslovni turizam i u studenom i prosincu za Advent.
"U suradnji s Ministarstvom turizma HTZ priprema i posebnu kampanju za domaće tržište, čiji je cilj poticanje putovanja domaćih turista po Hrvatskoj već ove posezone", iznosi Staničić.