Kako se navodi u priopćenju, prezentacija i radionica ispred 70 australskih turističkih i sedam velikih australskih turoperatora u Melbourneu organizirana je u suradnji sa Slovenskom turističkom organizacijom pod nazivom "Experience Croatia, Feel Slovenia", a na njoj je sudjelovalo 11 hrvatskih turističkih subjekata te četiri slovenska partnera.
"Uzevši u obzir da se prezentacije i radionice organiziraju po prvi put na nama posebno važnom i velikom australskom tržištu iznimno nas veseli ovako veliki odaziv australskih agenata i partnera i to posebice onih koji po prvi put australskim ljubiteljima putovanja žele ponuditi Hrvatsku. Odličan je odaziv i naših turističkih subjekata koji prepoznaju potencijale Hrvatske na tržištu Australije s kojeg je u prošloj godini ostvareno oko 243.000 dolazaka te više od 745.000 noćenja što predstavlja rast od 15 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima u odnosu na 2017. godinu", komentar je direktora HTZ-a Kristjana Staničića.
Ističe da Australci najviše posjećuju Zagreb, Dubrovnik i Split, gdje se ostvaruje gotovo 70 posto ukupnih dolazaka australskih turista u Hrvatsku.
"Međutim, mi smo u središtu Melbournea posebno predstavili i Istru, Kvarner, Slavoniju, odnosno sve dijelove Lijepe naše“, naglasio je Staničić, dodajući kako turistički promet s tržišta Australije stalno raste te je u dosadašnjem dijelu turističke godine, u odnosu na isto lanjsko razdoblje, povećan broj dolazaka i noćenja s tog tržišta za više od sedam posto.
Iz HTZ-a navode da je na prezentaciji i radionici u Melbourneu sudjelovale turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije te gradova Dubrovnika i Zagreba, Rijeka - Europska prijestolnica kulture 2020, Croatia Airlines, Katarina Line Cruises &Tours, Atlas Plus, Navigare Yachting, Bagatin Clinic, Aronda Adriana Travel i Olivari, dok su slovensku turističku ponudu predstavljali KNM Travel, Lubljana tourism&Ljubljana Castle, Palma travel DMC i Happy tours.
Direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld ističe kako se od 2015. godine bilježe stalni poraste australskih gostiju, a Zagreb je predstavljen kao cjelogodišnje odredište s posebnim naglaskom na kulturni i zdravstveni turizam.
Po riječima direktorice TZ Dubrovnika Romane Vlašić, australsko tržište po turističkom prometu zauzima šesto mjesto u gradu te pripada među najbrže rastuća daleka tržišta čiji gosti dolaze tijekom cijele turističke godine.
Među najvećim australskim turoperatorima prezentaciji su prisustvovali primjerice Adriatica, kompanija koja je dio Impulse Travel Grupacije s više od 30 godina iskustva koja u svojoj ponudi nudi Hrvatsku; Beyond Travel, vodeća australska i novozelandska kompanija specijalizirana za središnju i istočnu Europu, Skandinaviju, Tursku, Grčku, Hrvatsku i Sloveniju, kao i za kružna putovanja, te Outdoor Travel kompanija specijalizirana za aktivni odmor u Europi koja posluje s više od 1200 agenata diljem Australije.
Inače, niz faktora utječe na porast putovanja Australaca, od jakog australskog dolara do konkurentnih cijena avio karata, globalizacije i povećanja jednostavnosti međunarodnih putovanja. Australski turisti vrlo su aktivni i poznati po avanturističkom duhu, preferiraju bavljenje sportovima i aktivnostima u prirodi, putovanja u Europu i SAD obično im traju 11 do 16 dana za poslovna putovanja, dok za odmor odvajaju i više dana. Na putovanjima troše između 3.500 i 4.000 australskih dolara, a gledano prema australskim regijama, najveći broj putovanja u inozemstvo realizira se iz New South Walesa, zatim Victorie, Queenslanda te Zapadne Australije, navode iz HTZ-a.