Državni inspektorat izvijestio je Švegara da je provedenim nadzorom viša gospodarska inspektorica Snježana Špehar ustanovila da Gradska toplana d.o.o. na Švegarove prigovore od kolovoza, rujna, listopada i prosinca uopće nije odgovorila, što je kao opskrbljivač toplinske energije trebala činiti u roku od 8 dana, čime je prekršila i Opće uvjete za opskrbu toplinskom energijom i Zakon o energiji.
Budući da je Građanskom pokretu 'Neću usluge toplane' dobro poznato da su u obradi iste takve prijave i mnogih drugih građana, prekršajni će sud imati puno posla, a pogreške će Gradska toplana, koja se oglušavala na zahtjeve građana, na kraju skupo platiti, tvrdi Švegar.
Švegar podsjeća da je Državni inspektorat temeljem njegovih prijava još u veljači uputio Prekršajnom sudu više optužnih prijedloga zato što izdavani računi građanima nisu bili usklađeni sa zakonom, a Gradska toplana nije niti očitavala mjerila na način kako propisuju energetski zakoni.
Dio građana Karlovca se od prošlog ljeta, kada je gradska tvrtka Toplana otišla u stečaj, a Grad Karlovac je registrirao novu tvrtku Gradsku toplanu, pokušavaju odvojiti od sustava centralnog grijanja uz obrazloženje da s novom tvrtkom nikada ni nisu sklopili ugovor, a nisu platili ni račune, što bi bio jedan vid ugovornog odnosa.
Od tada se uz povremene prosvjede, javno spaljivanje računa, upravne i sudske sporove i ovršne postupke ipak mijenja zakonska regulativa. U tijeku je javna rasprava o novom „Zakonu o tržištu toplinskom energijom“ koji će zamijeniti dosadašnji „Zakon o proizvodnji, distribuciji i opskrbi toplinskom energijom“ i druge propise, a koji nisu sukladni s nekim odredbama Ustava RH ni s više konvencija o pravima potrošača, koje obvezuju i RH.