Osim Kine, koja je zadnjih deset godina daleko najbrže rastuće turističko tržište u svijetu, iz UNWTO-a ističu da su prošle godine i druga tržišta u nastajanju kao i većina tradicionalnih turističkih tržišta također pokazala pozitivne rezultate potrošnje.
Veliku kinesku turističku potrošnju u svijetu objašnjavaju brzom urbanizacijom te najmnogoljudnije zemlje u svijetu, porastima njihovih prihoda kao i smanjenjem ograničenja Kinezima za putovanja u inozemstvo, što je dovelo do toga da je obujam međunarodnih putovanja Kineza od 10 milijuna u 2000. narastao do 83 milijuna u prošloj godini.
To je pratio i sličan porast njihove potrošnje u inozemstvu pa je tako i njihova lanjska potrošnja od rekordnih 102 milijarde dolara u međunarodnom turizmu za 40 posto nadmašila onu u 2011. kada su potrošili oko 73 milijarde dolara.
Na listi s najvećim porastima potrošnje u svjetskom turizmu su i Rusi, koji također zadnjih deset godina bilježe porast potrošnje te su sada po tome među deset najboljih svjetskih tržišta, a prošle su godine u svijetu potrošili 32 posto više nego u 2011. ili 43 milijarde dolara.
Među rastućim tržištima po turističkoj potrošnji iz UNWTO-a izdvajaju i Brazil, čiji su turisti u svijetu prošle godine potrošili 22 milijarde dolara te time 'skočili' na 12. mjesto (u 2005. su primjerice bili na 29. mjestu).
Komentirajući te novosti u svjetskoj turističkoj potrošnji glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai ističe važnost rastućih tržišta za nastavak rasta turističke potražnje, dodajući da rastu potrošnje iz Kine i Rusije najviše pridonosi njihova rastuća srednja klasa koja bi mogla promijeniti kartu svjetskog turizma.
UNWTO-ovi prvi podaci pokazuju i povećanje turističke potrošnje s tradicionalnih turističkih tržišta, ali s manjim stopama, poput Njemačke i SAD-a, čiji su turisti prošle godine u svijetu potrošili 6 posto više nego u godini prije odnosno po blizu 84 milijarde dolara.
Slijede ih turisti iz Velike Britanije s lanjskom potrošnjom od 52 milijarde dolara ili porastom od 4 posto, a povećano su lani u svijetu trošili i turisti iz Kanade (7 posto više) te iz Australije i Japana (po 3 posto), dok su Francuska i Italija jedina tržišta među deset najjačih u svijetu čiji su turisti lani trošili manje, 6 odnosno 1 posto manje.