Evo Morales je u razgovoru za bolivijsku televiziju rekao da se mora "ubrzati gradnja željezničke pruge od Puertos Suareza (bolivijski grad na granici s Brazilom) do peruanskih luka". "Neke među tim lukama moraju biti 'megaluke'", dodao je.
Bolivija, koja nema izlaz na Pacifik, želi sada u svom robnom prometu koristiti peruanske, a ne više čileanske luke, zbog prijepora La Paza i Santiaga u vezi sa zahtjevom Bolivije da joj se omogući izlaz na ocean.
Cestu dugu 4.700 km koja povezuje Brazil, Boliviju i Peru, s odvojcima prema Čileu, trebali su 5. travnja pustiti u promet predsjednici tih četiriju zemalja, ali je svečanost odgođena na neodređeno vrijeme zbog prenatrpanog rasporeda peruanskog predsjednika.
Zamisao o željezničkoj pruzi koja povezuje obale dvaju oceana iznio je prošlog tjedna bolivijski potpredsjednik Alvaro Garcia koji je govorio o "golemom ulaganju" vrijednom "2 do 3 milijarde dolara" u prugu između brazilske luke Santosa i luka na jugu Perua, preko čitave Bolivije. Usto, u Peruu se trebaju sagraditi i "megaluke" za izvoz brazilske robe, dodao je Morales.
"Već tri dana razgovaramo" s peruanskim predsjednikom Ollantom Humalom o "ubrzanju (rasprave) u peruanskom parlamentu o zakonu koji bi Boliviji omogućio korištenje luke Ilo i obalnog pojasa", dodao je.
Po njegovim riječima, Brazil svake godine morskim putem izvozi u Kinu 209 milijuna tona robe i 463 milijuna tona na azijsko tržište, koja bi se mogla izvoziti komunikacijskim pravcima preko bolivijskog teritorija.