Kontrolu zračnog prometa iznad teritorija BiH još od 1996. godine provode područne kontrole u Zagrebu i Beogradu, jer bosanskohercegovačke vlasti do sada nisu bile u stanju osigurati potrebnu opremu i kadrove za taj posao.
Prema navodima Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA), zagrebačka i beogradska kontrola leta od tvrtki čiji zrakoplovi prelijeću BiH na taj način godišnje zajedno utrže oko 15 milijuna eura pa vlasti BiH čine sve da ovaj posao u cijelosti što prije preuzmu.
Ministar Hadžić prenio je direktoru EUROCONTROL-a Brenneru kako su u tijeku pripreme koje će omogućiti funkcioniranje Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA), stoji u priopćenju objavljenom nakon sastanka. Ta bi agencija, po Hadžićevim tvrdnjama, trebala početi raditi u punom kapacitetu tijekom ožujka.
U prvoj fazi u kojoj je planirano preuzimanje nadzora nad zračnim prometom na nižim visinama, kontrolorima u BiH pomagat će i inozemni stručnjaci.
Brenner je izjavio da je u interesu EUROCONTROL-a da svi zračni pravci u Europi budu sigurni te je obećao potporu da bi se to omogućilo i zrakoplovima koji prelijeću BiH.
Po izračunima BHDCA, i kada vlasti BiH počnu preuzimati nadzor nad vlastitim zračnim prostorom u početku će za to uzimati 60 posto prihoda koje na ime pristojbi za tu vrstu usluga plaćaju zrakoplovne tvrtke. Kontrola leta u Zagrebu nastavila bi, po tim navodima, uzimati 23 posto tih prihoda, a ona u Beogradu 17 posto s tim da će se ti postotci postupno smanjivati u korist BiH.