Prema analizi koju je za potrebe Vanjskotrgovinske komore BiH proveo Institut za privredni inženjering iz Zenice, u Federaciji BiH prosjek starosti vozila na prometnicama je 16,99 godina.
Putničkih vozila starijih od 20 godina je gotovo 40 posto, dok je onih koja su proizvedena 2008. godine i nakon toga i smatraju se novima u prometu tek 6,72 posto.
Ni u Republici Srpskoj stanje nije puno bolje. Prema podacima entitetskog Zavoda za statistiku, u 2012. tamo je bilo 48,5 posto vozila starijih od 15 godina, dok je 9,7 posto u kategoriji novijih odnosno proizvedenih tijekom zadnjih pet godina.
Najstariji registrirani automobili u BiH proizvedeni su davne 1971. godine, a riječ je o Fordu 17M, Volkswagenovoj Bubi te o Peugeotu 204.
Tajnik udruge za zaštitu potrošača BiH Mesud Lakota podsjetio je kako je neposredno nakon rata prosječna starost registriranih automobila u BiH bila 20 godina. Po njegovoj ocjeni, svi prikupljeni podaci samo dodatno pokazuju opću sliku siromaštva u državi.
"U Sarajevskoj županiji ima 100 tisuća vozila, no njihova prosječna vrijednost je oko dvije tisuće konvertibilnih maraka (oko tisuću eura). Je li to bogatstvo?", kazao je Lakota u izjavi za "Nezavisne novine".