Članovi Hrvatskog sindikata prometnih pilota (HSPP) i Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) odustali su od izlaska na ulice, a podršku prosvjedu htjeli su iskazati na simboličan način, dijeljenjem informativnih letaka i nošenjem bedževa podrške.
Croatia Airlines zabranio je nošenje bedževa podrške na uniformi, pa piloti i kabinsko osoblje danas tek dijele letke i bedževe putnicima u Zračnoj luci Zagreb u tri najveća vala - ujutro, oko podne i navečer, rekao je za Hinu kapetan Tomislav Gradišar iz HSPP-a. U zračnim lukama u Splitu, Dubrovniku i Puli leci su ostavljeni na info pultovima.
Objašnjavajući razloge prosvjeda, Gradišar kaže da Europska agencija za sigurnost zračnog prometa (EASA) želi donijeti novi pravilnik o radnom vremenu posada zrakoplova koji će negativno utjecati na sigurnost putnika i posada zrakoplova.
Taj bi pravilnik, ako se donese, automatski bio uveden u Hrvatsku, pri čemu je domaće zakonodavstvo nemoćno, kaže Gradišar.
Pravilnikom koji EASA želi donijeti se primjerice omogućuje kontinuirani rad pilota od 11 sati tijekom noćnog letenja, unatoč upozorenjima znanstvenika da više od deset sati značajno povećava rizik.
Piloti i kabinsko osoblje, po njegovim su riječima, već uspjeli odgoditi stupanje na snagu novog pravilnika predviđenog za kraj 2012. godine te on sada dolazi na dnevni red Europskog parlamenta iza Uskrsa.