Ukupno je u SAD-u prošle godine prodano 14,5 milijuna automobila, u odnosu na 12,8 milijuna prodanih 2011., citira BBC podatke Autodate i Ward's Autoa.
Glavni su razlog takvog rezultata oporavak gospodarstva i dostupniji krediti.
General Motors zauzeo je vodeće mjesto na ljestvici s prodanih 2,5 milijuna automobila i lakih kamiona, što je 3,7 posto više nego u 2011. To pak znači da se tržišni udio tog automobilskog diva smanjio na 17,9 posto, s 19,6 posto u 2011.
Najveći skok prodaje, za 35 posto, ostvario je Volkswagen. Prodaja Toyota Motora porasla je 27 posto dok je Honda povećala prodaju za 24 posto.
Japanski su proizvođači Toyota i Honda također osjetno povećali tržišni udio, oporavivši se od poremećaja u opskrbnom lancu povezanih s potresom i tsunamijem u 2011. Toyota je tako procijenila da je u 2012. prodala gotovo 2,1 milijuna automobila, povećavši tržišni udio za 1,5 postotnih bodova, na 14,4 posto.
Analitičari i proizvođači automobila slažu se u procjeni da će prodaja nastaviti rasti i u novoj godini. Grupa Ford predviđa tako da će ukupna prodaja u autoindustriji u SAD-u porasti na 15 do 16 milijuna vozila dok je General Motors (GM) nešto skromniji i za 2013. predviđa rast prodaje na 15 do 15,5 milijuna.
"GM-ov snažan završetak 2012. godine, zamah u autoindustriji i ukupno zdravlje američkog gospodarstva ulijevaju nam optimizam u pogledu 2013.", kazao je direktor prodaje GM-a Kurt McNeil.