Došlo je do zastoja prema dobavljačima, a jedan od tih dobavljača je i INA, no uprave HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Carga imaju dogovor s INA-om o plaćanju duga, tako da će putnički vlakovi sutra najnormalnije voziti, rekao je ministar na upit novinara u stanci saborske sjednice.
Naglasio je da INA uvažava stanje u kojem se nalazi HŽ kao grupacija te da je "HŽ po prvi put u povijesti krenuo u ozbiljan plan restrukturiranja, koji će donijeti dosta velike turbulencije".
Ustvrdio je da je u resoru zatekao oko 50 milijardi duga te da veliku komponentu tog duga čine upravo dugovanja HŽ-a, koja su 80 posto pokrivena državnim jamstvima.
"Ako gledamo sektorski, ukupni prihodi HŽ-a iznose oko 4 milijarde kuna, a da dvije milijarde kuna su izravne državne subvencije, što znači da izravnim subvencijama ne pokrivate operativni trošak poslovanja", rekao je Hajdaš Dončić.
Podsjetio je da će se željeznički promet od 1. srpnja liberalizirati, što znači da će svaki operator na hrvatskim prugama moći voziti pod istim uvjetima. "Ukoliko postoji subvencija, a subvencija za putnički promet će postojati kroz PSO ili kao javna obligacija države da sufinancira putnički prijevoz, onda se taj putnički prijevoz mora dati i bilo kojem drugom operatoru raditi pod istim uvjetima", rekao je Hajdaš Dončić.
Istaknuo je da će se kroz proces restrukturiranja naručivati novi vlakovi. "Isto tako, za Cargo tražimo strateškog partnera, bilo njemačke bilo austrijske, bilo češke željeznice, jer Cargo u ovom trenutku na ovaj način sam više ne može", dodao je.