Rezultati i tijek provedbe projekta prikazani su danas u Kući ljudskih prava o kojima su govorili koordinator projekta Srđan Antić i profesorica povijesti u zadarskoj Gimnaziji Vladimira Nazora, Tihana Magaš, čiji učenici su također sudjelovali u projektu.
Projektne aktivnosti temeljile su se na seminaru za profesore s područja cijele Hrvatske na temu "Načini predstavljanja vrijednosti i važnost građanske hrabrosti u poslijeratnom društvu" te promociji dokumentarnog filma "Neispričane priče" u 10 hrvatskih srednjih škola. Film sadrži pet primjera građanske i ljudske hrabrosti iz vremena ratnog sukoba u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini i govori o ljudima koji su riskirali živote pomažući svojim sugrađanima drugih etničkih pripadnosti tijekom rata.
Ciljevi projekta su osvijestiti nastavnike i učenike o važnosti građanske hrabrosti, poticanje na njezino promoviranje te poticanje nastavnika na rad u multietničkim zajednicama, rekao je Antić dodavši da je film "Neispričane priče" nastao 2007. godine, a tijekom projekta ga je pogledalo 280 srednjoškolaca iz 10 gradova Hrvatske, koji su u većini slučajeva (86 posto) film ocijenili pozitivnim komentarima.
"Tema Domovinskog rata za učenike je sama po sebi problematična te oni ne vide potrebu da se stavljaju u kontekst odgovornosti za prošlost. Oni učenici koji su osobno osjetili ratne strahote, prepoznali su vrijednosti filma, smatrajući da može pomoći nadilaženju etničkih razlika", rekao je Antić. Dodao je da su mladi iz Pule i Opatije posebno istaknuli neshvaćanje da ih se suočava s temom Domovinskog rata, smatrajući to nepotrebnom praksom.
Od pozitivnih komentara učenika na odgledani film, istaknuo je da je film poučan, drugačiji od drugih filmova o Domovinskom ratu, da daje drugačiji pogled na rat te da ljude ne treba cijeniti i razlikovati prema nacionalnosti.
"Različitost je pozitivan kapital, a ne osnova za sukobe", istaknuo je Antić i najavio pokušaj uvođenja prikazivanja filma u nastavni program kao osnovu koja bi nastavnicima mogla poslužiti za otvaranje teme građanske hrabrosti kako bi učenici prepoznali vrijednosti demokratskog društva i usvojili ih.
Napomenuo je da su pojedinci čije priče su prikazane u filmu različitih nacionalnosti i vjere, ali njhov sustav vrijednosti baziran je na temeljnim ljudskim vrijednostima koje su im usadili roditelji.
Govoreći o tijeku provedbe projekta, Magaš je naglasila napor oko dobivanja dopuštenja ravnateljstva škole i stručnih službi za prikazivanje filma dodavši da je nakon gledanja filma, reakcija učenika u njezinoj gimnaziji bila većinom pozitivna, dok je mali broj učenika smatrao film nepotrebnim. Smatra kako bi se film trebao uvesti u redovnu nastavu ne samo povijesti, nego i sociologije, etike te politike i gospodarstva.
Provođenje projekta "Građanska hrabrost u poslijeratnim zajednicama" financirano je sredstvima Veleposlanstva Kraljevine Norveške u Hrvatskoj.
Nansen dijalog centar je nevladina, nestranačka, neprofitna udruga osnovana 2001. godine s ciljem doprinosa demokratizacije i procesu međunacionalnog pomirenja u Hrvatskoj i regiji. Provodi obrazovne programe integriranog i interkulturalnog obrazovanja, mirovnog obrazovanja i programe suočavanja s prošlošću, a u prosincu 2011. odlikovao ga je i predsjednik Ivo Josipović.