Izgradnja institucija nekog društva važna je pretpostavka njegova razvoja, a HAK kao institucija ima cijeli niz javnih ovlasti - kontrola autoškola, kvalitete i ujednačavanje s europskom praksom, stanica za tehnički pregled, homologacija automobila, izdavanje međunarodnih vozačkih dozvola i drugo. Postoji cijeli niz poslova koji HAK obavlja za državu bez troška za državu, istaknuo je Čačić podsjetivši da HAK djeluje već 106 godina.
Smanjena je smrtnost u cestovnom prometu u posljednjih 20 godina više od tri puta i HAK je sustav koji danas okuplja 70.000 ljudi te ima funkciju razvoja građanskog društva koje bez automobilizma ne bi bilo kakvo je danas, pa ni turizma.
Predsjednik HAK-a Slavko Tušek podsjetio je da je HAK 1. lipnja 1992. počeo provoditi vozačke ispite te da su 2004. donošenjem novog Zakona o sigurnosti cestovnog prometa značajno pooštreni kriteriji ispitivanja i minimalni standardi. Stvorena je mreža ispitnih centara, informatiziran sustav, primjenjeni su vrlo visoki standardi usklađeni s direktivama Europske unije. HAK je od 1995. član CIECA-e Međunarodne komisije za ispitivanje vozača, kazao je Tušek.
Cilj nam je smanjiti broj smrtno stradalih na hrvatskim prometnicama u ovom desetljeću, koji je 90-tih bio 29,6 na 100.000 stanovnika, a prošle godine 9,7 što je najbolji rezultat do sada, istaknuo je Tušek.
Glavni tajnik CIECA-e Tamas Hima istaknuo je da je HAK kao aktivna članica puno pridonio poboljšanju teoretsko-praktičnih ispita vozača i ispitivača te time pridonio sigurnosti prometa na cestama.
Potpredsjednik Čačić zajedno sa svojim domaćinima obišao je i izložbu na kojoj je, među ostalim, na simulatoru mogao vidjeti ulogu i važnost vezanja sigurnosnog pojasa pri prevrtanju vozila.