FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HAK: 20 posto vozača nema optimalan vid

ZAGREB, 11. listopada 2012. (Hina) - Hrvatski autoklub (HAK) obilježio je Svjetski dan vida objavom rezultata provjere kvalitete vida domaćih vozača prema kojima 20 posto vozača nema optimalan vid bez obzira koriste li ili ne naočale ili kontaktne leće pri čemu je ukupno 6 posto sudionika imalo vid gori od zakonski propisanog ili oko 120.000 vozača.

Vid je potrebno češće stručno kontrolirati jer čak 75 posto vozača starijih od 40 godina ima problema s kontrastnom vidljivošću, a to je osobito opasno u uvjetima smanjene vidljivosti, ističe se u priopćenju.

Prema domaćim propisima, stalno ili privremeno su nesposobni oni vozači (kojima to nije osnovno zanimanje) koji boluju od bolesti, stanja ili anomalija organa vida koje utječu na sigurno upravljanje vozilom ako nisu medicinski uspješno korigirane ili je oštrina vida oba oka, nekorigirana ili korigirana manja od zbrojeno 0,5, uz uredno vidno polje.

Provjera je uključivala provjeru vida na daljinu i na blizinu te je proširena i na ispitivanje novih aspekata vidne funkcije – vidnog polja i kontrastne osjetljivosti. Provjera je pokazala da mnogi domaći vozači imaju probleme s vidom na daljinu što je potencijalno vrlo opasno u prometu.

Dobrovoljna provjera vida provedena je tijekom rujna na 429 vozača i vozačica koji ne nose optička pomagala kao i oni koji ih nose, u suradnji s tvrtkom Essilor, proizvođačem naočalnih leća, a domaćin testiranja bilo je pet benzinskih postaja tvrtke Tifon, u Zagrebu, Zadru, Rijeci, Osijeku i Varaždinu.

Vidna oštrina na daljinu osnovno je i često i jedino testiranje vidne funkcije. Optimalna vidna oštrina, odnosno funkcija centra vidnog polja je ona od 100 posto. Vidna oštrina ovisi o oštrini slike koja pada na očnu pozadinu te o funkciji očne pozadine.

Čak 33 posto muških sudionika provjere mlađih od 40 godina koji koriste naočale ili kontaktne leće nije imalo optimalan vid, dok je kod starijih od 40 godina taj postotak bio 36 posto onih koji koriste neko pomagalo. Kod vozačica koje su sudjelovale u provjeri, njih 11 posto mlađih od 40 godina koje ne koriste pomagala odnosno čak 46 posto starijih od 40 godina koje su koristile naočale ili leće - nije imalo optimalan vid. "Vrlo je zabrinjavajuće što 7 posto muških vozača sudionika provjere koji ne nose neko pomagalo, odnosno 9 posto onih koji ga nose, ima vidnu oštrinu ispod zakonskog minimuma od 50 posto optimalnog vida. Ispod zakonskog minimuma u provjeri bilo je čak 19 posto vozačica starijih od 40 godina te po propisima ni one ne bi trebale voziti", kazao je Davor Mihaljević iz Essilora.

Naši ljudi nisu svjesni problema koji imaju i izbjegavaju ga riješiti, a čak 90 posto svih informacija vozačima dolazi putem osjetila vida, rekao je Damir Novak iz HAK-a, dodavši kako loš vid skraćuje vrijeme reakcije vozača i može imati kobne posljedice. Upozorio je da je starosna dob za obveznu provjeru vida u Hrvatskoj pomaknuta sa 65 na 80 godina, iako su EU Direktivama dozvoljeni stroži propisi, stoji, uz ostalo, u priopćenju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙