Tvornicu u Toulouseu svečano je otvorio francuski premijer Jean-Marc Ayrault a dobila je ime po "ocu Airbusa" Rogeru Beteilleu, pioniru dvomotornih putničkih zrakoplova dugog doleta.
U tvornici će se proizvoditi model zrakoplova A350, projektiran kao Airbusov odgovor na Boeingov model 787 Dreamliner i kao europski doprinos novoj generaciji zrakoplova koji bi trebali smanjiti račune za gorivo upotrebom uglavnom laganih materijala od ugljikovih spojeva, umjesto težeg aluminija.
Airbus i Boeing očekuju da će ukupna potražnja za zrakoplovima srednje veličine i dugog doleta premašiti 6.000 u idućih 20 godina. Predviđaju također da će njihova upotreba rezultirati uspostavom novih zračnih ruta koje će zaobilaziti krcate glavne zračne luke.
To tržište vrijedno je nekoliko stotina milijardi dolara i moglo bi zasjeniti najveće modele mlaznih zrakoplova kao što su Airbus A380 superjumbo i najnovija verzija Boeinga 747.
Dvije tvrtke suočavaje se pritom s velikim izazovima u gradnji revolucionarnih zrakoplova koji se proizvode od ugljikovih vlakana koja su istodobno čvršća i lakša od metala, ali poskupljuju proizvodnju. Procjenjuje se da će proći više godina prije no što Airbusov A350 i Boeingov 787 počnu donositi dobit.
U Airbusu najavljuju da će model A350 poletjeti idućeg ljeta a trebao bi biti uveden u promet u drugoj polovici 2014., godinu dana kasnije no što je prvotno planirano. Tri različita modela zrakoplova moći će prevoziti od 270 do 350 putnika.
Konkurentski Boeingov 787 pušten je u promet prije godinu dana u Japanu a prve su isporuke kasnile tri godine zbog komplikacija u proizvodnji i u globalnom opskrbnom lancu.
Airbusova tvornica u Toulouseu prostire se na površini od 74 tisuće kvadratnih metara a počela je s proizvodnjom prvog zrakoplova A350 koji nikada neće poletjeti i prije službenog današnjeg otvorenja. Model će biti rastavljen kako bi njegovi dijelovi bili podvrgnuti testu izdržljivosti.
Sada počinje puna proizvodnja a prvi let zakazan je iduće godine. U Airbusu predviđaju da će do druge polovine 2018. proizvoditi 10 zrakoplova mjesečno.