Podaci su to istraživačke kuće GfK dostavljeni iz zagrebačkog GfK Centra, a dobiveni temeljem kontinuiranog praćenja podatak o prodaji svih tipova telefona i drugih sličnih uređaja u više od 90 zemalja svijeta.
Porast prodaje smartphone-a istodobno prati i pad prodaje klasičnih mobilnih telefona koji nemaju toliko multimedijskih funkcija.
Pametni telefoni najviše se prodaju u visoko razvijenim zapadnim zemljama, gdje je to postalo nešto što se 'mora imati', a takvi uređaji, koji se prodaju i za više od 150 eura čine 80 posto ukupne prodaje mobilnih telefona.
No, iz GfK navode da je situacija nešto drugačija u zemljama u razvoju gdje je klasični mobitel još uvijek dominantan, iako se i tamo primjećuje porast potražnje za pametnim telefonima, pogotovo u zemljama u kojima raste kupovna moć.
Tako je primjerice u Latinskoj Americi jedan od pet kupljenih mobitela bio smartphone, dok je to prošle godine bio jedan od sedam.
I u Aziji je porasla prodaja tih telefona koji ove godine čine 41 posto ukupne prodaje, dok je lani to bilo 21 posto.
Prilikom kupnje u Europi u drugom kvartalu ove godine jedan od šest pametnih telefona bio je opremljen vrlo naprednom foto tehnologijom, pokazuju podaci GfK.