"Do sada se vlasništvo nad Mercatorom predstavljalo kao pitanje nacionalnog interesa, a sada je pitanje je li kriza dovoljno velika da jedini interes za vlasnike postane cijena", navodi u petak slovenski poslovni dnevnik povodom odluke banaka i Pivovarne Laško (PL) da ponovo krenu u pokušaj prodaje najvećeg slovenskog trgovačkog lanca, nuđenjem 55 posto njegovih dionica u paketu.
Prema "Financama", politička klima za prodaju Mercatora povoljnija je nego prošle godine zbog nove vlade koja je sklonija smanjivanju vlasničkih portfelja države u poduzećima te želi prodati potkapitalizirane banke, u čijim su bilancama uz više milijardi eura loših kredita i dionice Mercatora, te nekih drugih tvrtki koje bi se mogle prodati ako se ocijeni da za Sloveniju nemaju starteški značaj.
Izlasku države iz vlasničke strukture banaka i kompanija najskloniji je ministar financija Janez Šušteršič. On je, navode "Finance", "alergičan" na teorije o "nacionalnom interesu" kojima su se ranije pravdale odluke da država ostane većinski vlasnik.
Šušteršič je za "Finance", povodom novog tendera koji se priprema za prodaju Mercatora, rekao da se vlada ne protivi nijednom potezu koji može popraviti bilance banaka i ukloniti "kreditni grč", a da u isto vrijeme želi kupca koji će omogućiti Mercatorov razvoj. S druge strane, navode "Finance", Slovenska pučka stranka (SLS), čiji je predsjednik Radovan Žerjav koji je u novoj vladi ministar gospodarstva, navodi da a priori nije protiv prodaje Mercatora i stranog kapitala, ali da i dalje smatra da hrvatski Agrokor ne može biti Mercatorov "strateški partner".
No, argumenata da bi do prodaje Mercatora, za razliku od prošle godine, ipak moglo doći mnogo je više: to govore financijska kriza u kojoj se Slovenija našla zbog smanjenih mogućnosti kreditiranja na međunarodnom financijskom tržištu, želja nove vlade da privuče strane investitore, ali i poslovanje Mercatora koji je u prvoj polovici godine zabilježio gubitak, navodi list.
S druge strane, tvrde "Finance", prodaji su skloniji i nova uprava i nadzorni odbor Mercatora, ali žele u međuvremenu podići vrijednost Mercatorovih dionica.
Radi se o planu monetizacije nekretnina, što znači da bi Mercator radi smanjenja troškova i dobivanja svježeg kapitala najprije prodao svoje nekretnine i trgovačke centre, a onda ih uzeo u najam, kako bi se vrijednost tvrtke povećala. No, upitno je može li se postupak monetizacije nekretnina odvijati paralelno s natječajem za prodaju, navode "Finance".