FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HŽ u novom elektromotornom vlaku predstavio prednosti željeznice

ZAGREB, 20. rujna 2012. (Hina) - U sklopu Europskoga tjedna mobilnosti danas je HŽ Putnički prijevoz predstavio prednosti željeznice u javnom gradskom prijevozu tijekom redovite vožnje u novome elektromotornom vlaku za gradsko-prigradski prijevoz na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Harmica – Zagreb Glavni kolodvor.

Stjepan Juretić iz HŽ Putničkog prijevoza novinarima je izjavio kako je više prednosti u njihovom lokalnom željezničkom prometu u odnosu na ostale prijevoznike, a prije svega je to brzina.

"Komercijalna brzina u ovom našem prigradskom vlaku je 45 kilometara na sat, za razliku od autobusa gdje je 20 kilometara na sat te tramvaja gdje je između 13 i 14 kilometara na sat", istaknuo je. Prednosti željezničkog prometa su i zaštita okoliša (vlakovi troše električnu energiju koja ne zagađuje okoliš), manje buke, kapacitet ( oko 500 putnika a ako je u tandemu to je 1000 putnika samo u jednoj vožnji), prihvatljive cijene prijevoznih karata (ZET-ov radnički pokaz je 360 kuna, a HŽ-ov je od 185 do 284 kune mjesečno).

Juretić je istaknuo da na svim linijama u Zagrebu imaju pozitivne financijske pokazatelje te u odnosu na troškove i broj putnika taj im je prijevoz isplativ. Rekao je da dnevno prevezu između 40.000 i 50.000 putnika, a u pojedinim danima čak i do 100.000 putnika.

Govoreći o novom elektromotornom vlaku Juretić je rekao kako je to u stvari prototip koji vozi na Hrvatskim željeznicama oko godinu dana, uveden je u promet 6. rujna prošle godine i praktički svakodnevno prometuje na zagrebačkom čvoru, a povremeno se također i pojavi na nekim prugama koje su vezane na čvor Zagreb. Također, ulazak u novi elektromotorni vlak kapaciteta 515 putnika prilagođen je osobama sa smanjenom pokretljivošću, a prostor za putnike je klimatiziran.

"To je prvi vlak u seriji i mi očekujemo da će se ovakvi ili slični vlakovi nabaviti jer HŽ Putničkom prijevozu je nužno da obnovi svoju flotu jer su postojeći vlakovi zastarjele koncepcije, manje brzine, manjih ubrzanja, nemaju klimu... iako su i oni potpuno ispravni za promet i u sigurnosnom smislu također u redu", istaknuo je. Rekao je da je taj vlak produkt domaće industrije - Gredelj i Končar su nositelji posla i u biti proizvođači tog vlaka.

Na upit novinara hoće li prosvjed radnika Gredelja ugroziti suradnju, Juretić je kazao da ovo što se danas događa s radnicima Gredelja je izvan ove priče.

"Mislim da je to teško komentirati u kontekstu ovog vlaka, no svi očekujemo da će se proizvodnja, ukoliko dođe do narudžbe, moći bez nekih većih problema i ostvariti", rekao je.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙