"Čitala sam biografiju Čajkovskog i kada sam naišla na sva pisma zaintrigirala me ta priča. Za mene je i čast i opasnost raditi na Splitskom ljetu. Plesači su vrlo inspirativni, a ne postoji bolje mjesto na svijetu za slušanje Čajkovskog od Sustipana. Mi smo pokušali sklopiti glazbu koju baletna publika ne poznaje dobro i nadam se da su uživali“, kazala je balerina Ljljana Gvozdenović.
Čajkovskog je tumačio Artj Žusov, a Nadežda von Meck bila je Elena Nikolaeva. Kostimatografkinja bila je Ika Škomrlj, a kostime je izradila Dženisa Pecotić. Scenograf je bio Nenad Fabijanić, a glazbu Petra Iljiča Čajkovskog za predstavu "Neostvareni susreti" odabrali su Ljiljana Gvozdenović i Zlatko Madžar.
Koreograf Milko Šparemblek rekao je da je "Čudesni mandarin" kontroverzno djelo žudnje, čežnje i želje. "Žudjeti za nečim i biti spreman umrijeti za to, o tome se radi u 'Čudesnom mandarinu'. Balet HNK Split je danas pravi brand, s odličnim plesačima je bio užitak raditi. Postavlja se pitanje na koji način tu kvalitetu i prepoznatljivost sačuvati i u budućnosti“, kazao je.
U glavnim ulogama nastupili su solisti splitskog baleta Irina Čaban u ulozi Djevojke, te Shunsuke Amma koji je tumačio ulogu Mandarina. Scenograf je bio Nenad Fabijanić, a kostimografkinja Dženisa Pecotić.
Repriza večerašnje premijere održat će se sutra navečer.