AZT je danas priopćio da je istraživanje pokazalo kako učestalost prometnih nezgoda nije veća među 65-godišnjacima, ali se nakon 75. godine neproporcionalno povećava. Prenosi pritom izjavu glavnog direktora AZT-a Cristopha Lauterwassera kako je uzrok nezgoda kod osoba starijih od 75 godina često u tome što stariji ljudi brže pogube konce u složenijim situacijama.
U AZT-u napominju kako prosječna duljina života u Hrvatskoj, ali i u većini zemalja u svijetu sve više raste, a time se povećava i broj starijih ljudi u prometu.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj danas živi 17 posto osoba starijih od 65 godina, a očekuje se da će se taj broj do 2051. povećati za dodatnih 14 posto.
Direktorica Korporativnih komunikacija u Allianzu Sonja Miočić Maksić u priopćenju ističe kako tema sigurnosti na cesti postaje sve važnijom u društvu koje postaje sve starije, s obzirom da će se do 2051. broj osoba starijih od 75 godina udvostručiti u SAD-u i Europi, dok će se u Aziji čak učetverostručiti.
Prema Državnom zavodu za statistiku, stanovništvo starije od 65 godina do 2051. porast će na 31%, a čak 9,7% njih bit će starije od 80 godina, tvrdi Miočić Maksić.
U AZT-u kažu kako gotovo svaka deseta osoba na svijetu živi u nekom od 23 svjetska megagrada poput New Yorka ili Tokija, navodeći i da će, prema stručnim procjenama, svjetska populacija do 2050. narasti za 2,3 milijarde, a svi će ti ljudi biti apsorbirani u urbana područja.
Kako pokazuje studija UN-a, to znači da će 2050. godine otprilike 67 posto svih ljudi u svijetu živjeti u gradovima, a broj megagradova bi do tada mogao dosegnuti stotinu, ističu u AZT-u.
Naglašavaju i da su stariji ljudi češće žrtve nezgoda kao pješaci ili biciklisti - dvije trećine svih starijih osoba koje smrtno stradaju u nezgodama nisu krivci, već žrtve, a nasuprot tome mlađi vozači su žrtve tek u svakom trećem slučaju dok su u dvije trećine slučajeva oni krivci za nezgodu.
Za starije osobe čak i najmanje promjene u prometnoj infrastrukturi mogu imati veliki učinak, jer više područja za sjedenje i odmaranje za pješake, dulje trajanje svjetla na semaforu ili sporije kretanje pokretnih stepenica mogu živote starijih učiniti puno sigurnijim, navode u AZT-u te ističu da je, dok se ne uvedu novi koncepti, potrebno zaštititi najosjetljivije sudionike u prometu, a među njima su i osobe treće životne dobi.
Potaknut spomenutim statistikama Allianz je, stoji u priopćenju, jučer u suradnji sa vukovarsko-srijemskom policijom pokrenuo akciju brige o sudionicima u prometu, točnije biciklistima treće životne dobi. Tim je povodom donirano čak 150 sigurnosnih svjetlećih prsluka korisnicima Doma umirovljenika i Udruzi starih i nemoćnih osoba u Borovom naselju, a u planu su donacije i drugim umirovljeničkim domovima tog kraja, kažu u Allianzu.