Dok, čija je gradnja financirana zajmom Hrvatske banke za obnovu i razvoj, kompozitnog je tipa s betonskim pontonima i čeličnim tornjevima. Dugačak je 155,5 metara, širine 32,4 metra, a nosivost mu je 8500 tona.
Ciljano tržište novog doka su manji brodovi, tj. tankeri za prijevoz kemikalija, trajekti i manji putnički brodovi, manji brodovi za opći teret i kontejneri te preinake manjih off shore brodova.
Novi dok povećat će kapacitet brodogradilišta i osloboditi dio kapaciteta ostalih dokova, a u njega može ući oko 60 posto brodova koji plove Mediteranom. Brodogradilište Viktor Lenac sada ima tri doka.
Predsjednik Uprave Robert Škifić kazao je da je novi dok kupljen na osnovi natječaja na koji su se javila tri hrvatska i dva inozemna brodogradilišta. Ponuda ukrajinskog brodogradilišta bila je najbolja. U odnosu na najbolju ponudu hrvatskih brodogradilišta ostvarena cijena bila je oko 40 posto jeftinija.
Škifić je naveo da će brodogradilište sada biti flesksibilnije, ali da je teško predvidjeti koliko će imati posla jer da je za remontno brodogradilište teško predvidjeti poslovanje u razdoblju duljem od mjesec, dva.
Dodao je da ipak očekuje da će druga polovica poslovne godine biti bolja nego prva, da se brodogradilište natjecalo za neke projekte i da očekuje da će ih dobiti.
Po njegovim riječima, u Lencu je u 2011. smanjen prihod, ali je zato povećan broj dokovanih brodova za 10 posto u odnosu na prethodnu godinu. Dodao je da su oscilacije u zaposlenosti kapaciteta sada česte, da je nekad nedovoljno klijenata, a da ih nekad moraju odbiti.
Najavio je da će brodogrdailište Viktor Lenac nastaviti s ulaganjima i da u uređenje i opremu planira uložiti još 24 milijuna eura. Uredit će nekoliko vezova, nabaviti nove dizalice i drugo.
Nakon svečanosti predstavljen je sustav za pročišćavanje ispušnih plinova u kotlovnici brodogradilišta. Riječ je o proizvodu čijom ugradnjom na brodove kostrensko brodogradailište želi biti konkurentnije. Prvi takav uređaj, koji je proizvela norveška tvrtka, ugrađen je u V. Lencu na norveški brod u lipnju ove godine, a u kolovozu će prvi takav uređaj domaće tvrtke LMB iz Zagreba ugraditi na brod domaćeg brodara.