"Zadnji nalazi iz GfK tourism research pokazuju da su Nijemci najoptimističniji kada se radi o korištenju odmora. Oni su sada odgovorni za značajan rast industrije turizma", navodi se u priopćenju.
Ova turistička godina (studeni 2011./listopad 2012.) pokazuje rast rezervacija njemačkih turista za 11 posto, dok je u ostalim zemljama Europe potražnja za odmorima dosta smanjena. Tako je, primjerice u Velikoj Britaniji zabilježen pad od 5 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je to kod Nizozemaca pad samo 2 posto, navode iz GfK.
Također ističu kako se u ovo vrijeme krize veliki dio rezervacija za odmor odnosi na domaće destinacije pojedinih zemalja i sistem "all-inclusive vacations" gdje su ukupni troškovi fiksni.
Financijska ograničenja u korištenju odmora više su vidljiva kod obitelji s djecom i mladih koji tek počinju svoju karijeru.
Po podacima GfK, za Europljane najpopularnije odredišta još uvijek je Španjolska, a u favorite za ovu sezonu ulaze Turska i Egipat, dok su Britanci posebno zainteresirani za odmor u SAD-u.
Prema podacima o bukingu kod Nijemaca (do svibnja) Hrvatska je na 11. mjestu po prometu i na 12. mjestu po bukingu ljetnog odmora. Hrvatska je destinacija s rastom od 9 posto za ljetni buking, navodi se u priopćenju GfK Hrvatske.