HGK: održan seminar "Kako poslovati s Francuskom?"
ZAGREB, 22. svibnja 2012. (Hina) - Molimo korisnike da u vijesti broj HNA2774, emitiranoj pod naslovom "HGK: održan seminar "Kako poslovati s Francuskom?" unesu ispravak u 7. odlomak nakon leada, koji započinje s "Također kaže", a završava sa "znanje stranih jezika itd.", i to na način da umjesto riječi "Francuske" stave riječ "Hrvatske". Taj odlomak ispravno glasi: "Također kaže kako je potrebno istaknuti komparativne prednosti Hrvatske, kao što su geografska blizina, mediteranska zemlja, turizam, fleksibilnost u poslovanju, znanje stranih jezika itd.
Ispravljenu vijest prenosimo u cjelosti:
ZAGREB, 22. svibnja 2012. (Hina) -Brodogradnja i brodska oprema, metalna industrija, farmaceutska i kemijska industrija, proizvodnja komponenti u auto industriji, prehrambena industrija, energetika, graditeljstvo te poslovne usluge neka su od mogućih područja suradnje hrvatskih i francuskih tvrtki, istaknuto je na seminaru "Kako poslovati s Francuskom?", koji je danas održan u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).Svrha seminara bila je pružanje informacija hrvatskim tvrtkama koje posluju ili namjeravaju poslovati u Francuskoj o tome tržištu i mogućnostima koje nudi.
Direktorica Sektora za međunarodne odnose HGK Sunčanica Skupnjak-Kapić istaknula je kako je Francuska na 8. mjestu u ukupnoj robnoj razmjeni Hrvatske te na šestom mjestu među najznačajnijim ulagačima u Hrvatsku. U razdoblju od 1993. do 2011. ukupna ulaganja Francuske u Hrvatsku iznosila su 1,37 milijardi eura, odnosno 5,3 ukupnih inozemnih direktnih ulaganja u Hrvatsku u tom razdoblju.
U prošloj godini, pak, ulaganja iz Francuske dosegnula su 4,9 milijuna eura, što predstavlja 0,5 posto ukupnih izravnih ulaganja u Hrvatsku.
Skupnjak-Kapić ističe kako treba raditi na jačanju robne razmjene dvije zemlje, a kao područja suradnje izdvojila je brodogradnju, auto industriju, graditeljstvo, financijsku industriju, prehrambenu industriju, turizam itd.
Jadranka Guy, vlasnica tvrtke Jadranka, koja se bavi poslovnim savjetovanjem na francuskom tržištu, kao prilike za suradnju hrvatskih i francuskih tvrtki navodi auto industriju, prehrambenu industriju, farmaceutiku, luksuznu robu. Napominje da se za ulazak na francusko tržište potrebno dobro i detaljno pripremiti, a to primjerice obuhvaća pripremu kataloga na francuskom jeziku, prezentaciju tvrtke na francuskom jeziku, kao i specifikaciju proizvoda, cjenik proizvoda, uzorke s ambalažom itd.
Idealno bi bilo i da tvrtka koja želi poslovati s tom zemljom prevede svoje web stranice na francuski jezik jer to pokazuje ozbiljan interes za dugoročno poslovanje na tome tržištu, kazala je Guy.
Također kaže kako je potrebno istaknuti komparativne prednosti Hrvatske, kao što su geografska blizina, mediteranska zemlja, turizam, fleksibilnost u poslovanju, znanje stranih jezika itd.
Po podacima iz HGK, ukupna robna razmjena Hrvatske i Francuske lani je iznosila 1,07 milijardi američkih dolara, od čega je izvoz u Francusku bio 380,7 milijuna dolara, a uvoz iz te zemlje 691,2 milijuna dolara.
U prva tri mjeseca ove godine robna razmjena Hrvatske i Francuske dosegnula je 208,3 milijuna dolara, od čega je iz Francuske uvezeno robe za 162,8 milijuna dolara, a na to je tržište izvezeno robe za 45,4 milijuna dolara.
Uredništvo Hine
Uredništvo Hine