Navodi kako već niz godina pokušava utjecati na izmjenu Odluke o javnom linijskom gradskom prijevozu putnika grada Zagreba, pa je službeni zahtjev poslala još 2006. zagrebačkom Uredu za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, no bez ikakvog odgovora.
Dodaju i kako su kontaktirali zagrebačkog javnog gradskog prijevoznika i uvidjeli da s njihove strane postoji želja za rješavanjem problema prijevoza kućnih životinja u javnom prijevozu i sudjelovanje u daljnjim pregovorima, a uvjereni su da su jednako zainteresirani za rješavanje toga problema i prijevoznici u drugim hrvatskim gradovima.
"Neprihvatljivo je da u hrvatskim gradovima nije dopušteno ući u tramvaj ili autobus gradskoga prijevoza sa psom, a ako se uzme u obzir da primjerice samo u Zagrebu stanuje u svojim ljudskim obiteljima više od 40.000 pasa, jasan je zaključak da se ignoriraju prava i potrebe nekoliko stotina tisuća hrvatskih građana i životinja pod njihovom skrbi", navodi u priopćenju ta udruga.
Dodaje kako je nejasno na koji način skrbnici sa svojim psima trebaju doći do veterinara ako nemaju vlastito prijevozno sredstvo ili novac za taksi te zašto su uopće osuđeni da nikako ne mogu koristiti javni prijevoz sa svojim psima kada to žele ili im se ukaže potreba, a kao i svi ostali građani plaćaju prirez i troškove javnoga prijevoza.
"Prijatelji životinja" navode kako "postojeća gradska odluka o javnom linijskom gradskom prijevozu putnika grada Zagreba dopušta jedino slijepim osobama uvođenje u vozilo dresiranog psa vodiča s brnjicom, dok se ostalim građanima ograničava mogućnost ulaska na način da se dopušta jedino subotom, nedjeljom, na dan uoči državnog blagdana i na dan državnog blagdana, isključivo u noćnim satima (od 20 do 6 sati), uvođenje u vozilo jednoga psa s brnjicom i na kratkoj uzici, uz iskaznicu kinološke organizacije.
Takva ograničavajuća odluka, iako formalno postoji, u praksi je neprovediva ne samo zbog vremena u kojemu je dopuštena vožnja pasa, već i zato što se odnosi samo na pse koji su registrirani u kinološkoj organizaciji", navodi udruga. Dodaje kako prema njihovim saznanjima, ni u drugim hrvatskim gradovima ne postoje gradske odluke koje bi omogućile ulazak građana sa životinjama u vozila javnoga gradskog prijevoza bez ograničenja.
"Prijatelji životinja" smatraju da je neophodno mijenjati postojeće odluke, odnosno donijeti nove, koje će kroz prethodnu suradnju i konzultaciju s udrugama za zaštitu životinja i gradskim prijevoznicima dopustiti, pod određenim uvjetima, skrbnicima i njihovim psima ulaz u vozila javnoga prijevoza. Ističu da u europskim gradovima skrbnici sa svojim psima imaju pravo ulaziti u gotovo sve javne objekte, uključujući restorane i sredstva javnoga prijevoza, pa bi u Hrvatskoj trebalo za početak barem riješiti problem prijevoza u tramvajima i autobusima.
Predlažu da se u gradske odluke koje reguliraju gradski prijevoz uvrste odredbe da putnici imaju pravo voditi sa sobom životinje u vozila javnog gradskog prijevoza ako se te životinje nalaze u transportnim košarama, kao i voditi sa sobom pse u vozila javnog gradskog prijevoza, osim opasnih pasa, uz uvjet da pas ima brnjicu i da ga se vodi na kratkoj uzici.