U pismu se traži da EU HŽ-ovim tvrtkama osigura jednake uvjete kakve primjerice ima građevinska tvrtka u vlasništvu Slovenskih željeznica, koja sudjeluje u izvođenju projekata koje sufinancira EU.
Sindikat hrvatskih željezničara, napominje se, već se obraćao Delegaciji EU-a tražeći odgovore na pitanje zašto se tvrtke u vlasništvu HŽ-a ne smiju natjecati u projektima obnove HŽ-a koje sufinancira EU (izvođačima je čak zabranjeno da ih uzima kao podizvođače).
"Odgovor koji smo dobili, da bi se radilo o dvostrukom financiranju činjenično ne stoji, budući da se tvrtke ne financiraju iz proračuna, nego isključivo naplatom ostvarenih faktura, kako od HŽ Infrastrukture, tako i od drugih trgovačkih društava", navode iz SHŽ-a.
Napominju da je u Opatiji na okruglom stopu u sklopu Međunarodnog savjetovanja o željeznici 2. travnja Franz Zemljič, direktor razvoja Slovenskih željeznica, potvrdio da Željezničko građevinsko poduzeće, koje je u vlasništvu Slovenskih željeznica, sudjeluje u izvođenju projekata obnove željeznica koje sufinancira EU.
Forgač podvlači da se HŽ-ove tvrtke na takve natječaje na obnovi pruga ne mogu javljati, a izvođačima je zabranjeno i da ih uzmu za podizvođače.
Također navodi kako je talijanska tvrtka, koja je dobila posao obnove dionice pruge Vinkovci-Tovarnik, od svoje zemlje dobila izvozni poticaj oko 19 posto, nije bila dužna platiti hrvatski PDV, a ugradila je signalno-sigurnosnu opremu koja se pokazala krajnje nepouzdanom.
"Dok se to odvijalo stotine radnika naših tvrtki, osnovanih radi gradnje i održavanja pruga, dobivali su otkaze", napominje se u pismu i pita zašto si "Europska unija dopušta primjenu dvostrukih kriterija".
"Ovakvo postupanje EU, koja tvrtkama u vlasništvu Slovenskih željeznica dopušta da sudjeluju u obnovi slovenskih pruga koje sufinancira EU (Slovenske željeznice su pri tome samo jedan primjer), a to isto hrvatskim tvrtkama na hrvatskim prugama zabranjuje (pa čak zabranjuje da ih se uzme kao podizvođače), nije ništa drugo nego podjarmljivanje slabijih", stoji u pismu.
Sindikat hrvatskih željezničar stoga traži da "EU odmah ispravi očitu diskriminaciju te da HŽ-ovim tvrtkama omogući sudjelovanje na natječajima u projektima koje sufinancira EU, odnosno da dopusti da ih se angažira kao podizvođače".