Čulo se to uz ostalo na današnjoj prvoj međunarodnoj konferencija o hotelskoj industriji u Hrvatskoj koja je pod nazivom "Future Hotels" u zagrebačkom hotelu The Regent Esplanade u organizaciji međunarodne agencije "The P World" okupila 150 domaćih i stranih direktora različitih hotela.
Agencija "The P World" ima sjedište u Dubaiu, a uz Prag u zadnjih godinu dana ured i u Skopju odakle poslovnim konferencijama pokrivaju regiju Balkana (posebno Zagreb, Beograd i Sarajevo) te u novije vrijeme i Moskvu.
Među sudionicima konferencije osim spomenutih hotelskih lanaca bili su i predstavnici najvažnijih tražilica za putovanja i rezervacijskih sustava poput TripAdvisora, Expedie i Google-a koji su gotovo svi naglasili sve veću važnost online marketinga i društvenih mreža za turističku i hotelsku industriju.
Konferencija se održala u suradnji s brojnim hrvatskim partnerima među kojima je glavni sponzor bila tvrtka Horwath HTL Zagreb, čija je senior partnerica Sanja Čizmar konferenciju ocijenila pozitivnom i važnom za sadašnji trenutak hrvatskog turizma.
Nakon dugo godina sada je, kako smatra, došlo vrijeme za 'pravi biznis' u turizmu, i s te strane dobro je čuti iskustva velikih i uspješnih koji posluju u cijelom svijetu.
Istaknula je i da je za sada pokrivenost hrvatskog hotelijerstva s svjetskim brendovima 15 do 16 posto, dok je to u Europi oko 20 posto, kao i da tek sada zapravo, kada su tržišne performanse kod nas postale bolje, postajemo i zanimljiviji hotelskim lancima.
Ipak, od većine njih se ne mogu očekivati investicije, jer im to nije strategija, nego sa investitorima i vlasnicima objekta sklapaju menadžerske i upravljačke ugovore, što nosi puno manji rizik nego investiranje, napominje Čizmar.
Zanimanje za dolazak u Hrvatsku, a posebno u Zagreb kao glavni grad, na konferenciji je naznačio direktor razvoja lanca Accor Istvan Szauter dodavši da je njihova strategija ulaziti investicijski u projekte koji će jamčiti godišnji povrat na ulaganja od 15 posto. U Hrvatskoj je to za sada, koliko su istražili, ispod 10 posto.
Hrvatski hotelijeri na konferenciji u većini su takvo događanje ocijenjivali korisnim, dok neki smatraju da se možda malo više trebalo govoriti o odmorišnom turizmu i hotelima koji rade taj segment, a manje o gradskom turizmu i hotelima.
(Hina) xtam yds