Riječ je o Weiweijevu djelu "Sunflower seeds 2010" (Sunkcokretove sjemenke), napravljenom po narudžbi za program Unilever Series u sklopu kojeg taj muzej svake godine poziva jednog umjetnika da napravi djelo posebno za njegovu galeriju Turbine Hall.
Djelo je originalno činilo 100 milijuna ručno rađenih i oslikanih porculanskih replika sjemenki, od kojih je Tate Modern kupio tek oko osam milijuna. To je ujedno brojčano najveća akvizicija pojedinačnih skulptura toga muzeja, iako je svaka manja od veličine nokta.
Instalacija je originalno bila zamišljena tako da posjetitelji hodaju po njoj, što je u roku od 48 sati zabranjeno jer se dizala keramička prašina koja je ocijenjena opasnom po zdravlje.
Umjetnik je predložio se kupljene sjemenke postavi u piramidalnu instalaciju, visoku metar i pol i promjera pet metara.
Ai Weiwei postao je najpoznatiji kineski živući umjetnik ne samo zbog međunarodne popularnosti njegovih radova, već i zbog problema koje ima u svojoj zemlji, gdje se suočava s kućnim pritvorom, istragama zbog "širenja pornografije" u svojim djelima, optužbama za izbjegavanje plaćanja poreza, a također mu je demoliran studio. Svijet se, s druge strane, slaže s ocjenom da je pravi problem tog umjetnika njegova glasna obrana ljudskih prava i kritičnost spram kineskog vladajućeg režima zbog tretmana disidenata.
Weiwei trenutno s poznatim švicarskim arhitektima Herzog & de Meuron, koji su dizajnirali pekingški olimpijski stadion "Gnijezdo", radi na oblikovanju privremenog paviljona za suvremenu galeriju Serpentine Gallery u londonskom Hyde Parku, povodom Olimpijskih igara koje će se ovoga ljeta održati u tome gradu.