"Ovako veliko poskupljenje bi potaknulo građane da manje koriste javni prijevoz, a više osobne automobile, što bi dovelo do povećanja okolišnih problema u Zagrebu, a zbog manjeg broja putnika vjerojatno ne bi došlo do značajnog povećanja prihoda ZET-a. Javni prijevoz je u Zagrebu već sada skuplji nego primjerice u Budimpešti, Rimu i Pragu, tako da daljnjih poskupljenja ne smije biti", ističe u priopćenju Zelena akcija.
Navodi kako je radi uspostave održivog prijevoznog sustava, apsolutno neprihvatljivo da cijena vožnje javnim prijevozom u jednom smjeru bude čak 20 posto skuplja od jednog sata parkiranja u gradskom središtu, a upravo to je, tvrdi ta udruga za zaštitu okoliša, prijedlog Zagrebačkog holdinga. "Ako će građanima biti jeftinije koristiti automobil nego javni prijevoz, naravno da će većina to i napraviti", smatra Zelena akcija.
Nakon niza godina pogrešne prometne politike koju je vodila gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Bandićem, drži Zelena akcija, ovim potezom Zagrebački holding radi još jedan veliki korak unatrag. Neprihvatljivo je da Zagrebački holding i ZET, nakon dugotrajnog neodgovornog, rastrošnog i neodrživog poslovanja koje je rezultiralo gubicima ZET-a od gotovo 300 milijuna kuna godišnje, trošak svoje katastrofalne financijske politike žele prebaciti na Zagrepčane i ostale korisnike zagrebačkog javnog prijevoza, ocjenjuju.
Uzrok problema, ističu, je jednostavan - Grad Zagreb i Zagrebački holding su godinama funkcionirali po principu spojenih posuda, pri čemu je gradska megatvrtka u određenoj mjeri služila i za realizaciju megalomanskih projekata kojima je gradonačelnik Bandić skupljao političke bodove, a sve to se događalo uz podršku Gradske skupštine. Kao primjer takvih projekata navode nabavu preko 300 novih tramvaja i autobusa u svega pet godina, ukupne vrijednosti nekoliko milijardi kuna.
Nije sporno, dodaju, da je trebalo obnoviti vozni park, međutim, ističu, to je trebalo napraviti uz održiv financijski plan i kroz dulje vremensko razdoblje, kako bi se izbjegli ovako veliki gubici.
"Sada, kad su dugovi došli na naplatu, gradonačelnik se bezuspješno pokušava prikazati kao branitelj socijalno ugroženih skupina i tvrdi da se protivi poskupljenju javnog prijevoza, a iz Zagrebačkog holdinga vjerojatno očekuju od građana da 'budu odgovorni' i prihvate posljedice neodgovornog poslovanja te tvrtke i Gradske uprave", ocjenjuje Zelena akcija naglašavajući kako prostora za racionalizaciju troškova i povećanje prihoda sasvim sigurno ima unutar samog Holdinga i ZET-a.