Ona je govoreći o naplati prijevozne usluge i atkualnim modelima plaćanja pojasnila da postoji mogućnost da gradonačelnik odbije povećanje cijena sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu, odnosno da se ne očituje ili da ga prihvati. Odbije li gradonačelnik poskupljenje do njega ne može doći, a prijevoz će poskupjeti ako gradonačelnik odobri ili ako se ne očituje o prijedlogu.
No, bez obzira na sve to, mjesečne i godišnje pretplatne karte će se ponovno naći u prodaji 25. siječnja, istaknula je Žgela.
Podsjetila da je Uprava Zagrebačkog holdinga prihvatila ZET-ov zahtjev za povećanje cijena prijevoza od 1. veljače ove godine te je 9. siječnja upućen gradonačelniku. Istog je dana obustavljena prodaja pretplatnih karata - mjesečnih za veljaču i godišnjih za razdoblje veljača 2012./siječanj 2013. u očekivanju rješenja zahtjeva. Rok za gradonačelnikov odgovor je 15 dana i očekujemo ga do 24. siječnja, napomenula je Žgela.
Ustvrdila je da je praksa obustave prodaje karata bila primjenjivana i prethodnih godina kada su predlagali povećanje cijena, pa tako i ove. Podsjetila je da je u međuvremenu ZET zaprimio gradonačelnikov zahtjev za dodatnim obrazloženjem cjenika, što je i pripremljeno i bit će mu dostavljeno. Napomenula je da ZET nije dobio odbijenicu, nego zahtjev za nadopunom obrazloženja cjenika.
Žgela nije željela govoriti o konkretnim pojedinostima prijedloga povećanja cijena jer gradonačelnik donosi odluku, a nakon dobivanja suglasnosti za poskupljenje cjenik će se javno objaviti.
Upitana kako komentira obrazloženje Gradskog ureda za gospodarstvo da je ZET-ov izračun poskupljenja zapravo na razini 42 posto, iako su zatražili 39,9 posto, Žgela je odgovorila da način utvrđivanja postotka povećanja cijena nije definiran zakonom te da postoje različite vrste karata, no da njihove službe preispituje postotke te će se nakon usuglašavanja dostaviti obrazloženje.
Na upit o razlozima poskupljenja navela je da je ono rezultat porasta troškova - poskupljenja energenata, dodajući i da su kupljena 142 nova tramvaja i 214 autobusa te napomenuvši da je posljednje poskupljenje bilo 1. srpnja 2008.
Gubici ZET-a u 2010. bili su 273 milijuna kuna, a prošlogodišnji se procjenjuje na oko 300 milijuna kuna. ZET razmatra ukidanje plaćanja vozne karte sms-om i uvođenje nekih drugih oblika plaćanja, povećanje broja kontrolora, kazni za vožnju bez karte, kazala je među ostalim, Žgela.