FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Horwath HTL: trebat će veliki napor da smještajna industrija ponovi lanjske rezultate

ZAGREB, 19. siječnja 2012. (Hina) - Smještajna industrija Hrvatske, hoteli, turistička neselja i kampovi, prošle su godine ostvarili znatan oporavak s porastom prihoda po smještajnoj jedinici za više od 8 posto u odnosu na 2010., dok će ove godine ta industrija morati uložiti veliki napor da ostvari prošlogodišnje rezultate, ocjena je senior partnerice u savjetodavnoj kući za hotelsku i turističku industriju Horwath HTL Zagreb Sanje Čizmar.

Do pokazatelja prošlogodišnjih poslovnih rezultata hrvatske smještajne industrije u Horwath HTL Zagreb su došli temeljem svog najnovijeg istraživanja "Mjesečni benchmark hrvatske smještajne industrije", a Čizmar ističe da su tim istraživanjem obuhvatili reprezentativan uzorak od čak 40 posto ukupnih smještajnih kapaciteta hotela, turističkih naselja i kampova.

Po njihovim podacima, u hotelima, turističkim naseljima/apartmanima i kampovima u Hrvatskoj je ukupno nešto malo više od 350,5 tisuća kreveta i kamp parcela, što znači da je istraživanjem obuhvaćeno njih oko 139 tisuća.

Promatrano po segmentima, najveći porast prihoda prošle je godine ostvaren u kampovima i hotelima, a nešto manji u turističkim naseljima, dok je porastu najviše pridonio rast zauzetosti kapaciteta, a manje cijene koje su uglavnom stagnirale i tek manjim dijelom umjereno rasle.

Unatoč porastu prihoda u smještajnoj je industriji ostvaren skroman rast profitabilnosti mjeren udjelom bruto operativne dobiti (prije fiksnih troškova) u ostvarenom ukupnom prihodu (povećanje za oko 3 postotna boda), ističu iz Horwath HTL Zagreb.

Komentirajući takve rezultate, Čizmar napominje da su očekivani s obzirom na događanja u okruženju prošle godine, prije svega na tržišne turbulencije na dijelu mediteranskih destinacija s kojih se dio potraživanja usmjerio na Hrvatsku.

Pogodovalo je i to što u uvjetima recesije, kada se diskrecijski dohoci raspoloživi za turizam i slobodno vrijeme smanjuju, gosti biraju bliže destinacije i jeftinije vrste smještaja, smanjujući na taj način ukupni trošak godišnjeg odmora, a s obzirom da je Hrvatska blizu i da ima pretežiti udjel jeftinijih vrsta smještaja (privatni smještaj, kampovi) u takvoj je situaciji, kaže Čizmar, imala 'sreću u nesreći'.

Ništa manje važan je, napominje, i utjecaj lijepog vremena u 2011., posebno na porast potražnje u kampovima.

Unatoč utjecaju tih tzv. eksternih faktore, koji su najviše utjecali na poraste prihoda smještajne industrije prošle godine, i to posebno u pred i posezoni, iz Horwath HTL Zagreb ne umanjuju ni efekte lanjskog udruženog oglašavanja javnog i privatnog sektora.

Ipak, dobrim drži najave novog ministra turizma Veljka Ostojića da će za ovu godinu mjere udruženog oglašavanja i državne potpore za te mjere biti usmjerene isključivo na pred i posezonu, jer u glavnoj sezoni, kada je u hrvatskom turizmu ionako sve gotovo puno, nema razloga davati takve potpore što je bio slučaj lani.

Procjenjuje da će se u ovoj godini lanjski rezultati u smještajnoj industriji moći ponoviti jedino uz sinkroniziranu i sada već brzu (s obzirom na raniji Uskrs ove godine) akciju cijelog sektora, posebno hotelijera, uz dodatne marketinške aktivnosti te dobro smišljene potpore javnog sektora.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙