Dobivanjem uporabnih dozvola dovršen je projekt rehabilitacije dionice željezničke pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica sukladno potpisanim ugovorima, navodi se u priopćenju.
Projekt je ukupno vrijedan oko 66,5 milijuna eura, sredstva EU su bespovratna, a udio sufinanciranja je u visini 48 posto vrijednosti projekta.
Projekt je podijeljen u dva dijela - na građevinski dio i na ugradnju cjelovitog sustava prometne signalizacije i upravljanja prometom.
Građevinske radove izvela je tvrtka Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SPA iz Rima, a sustav za prometnu signalizaciju i upravljanje prometom ugradila je tvrtka Bombardier Transportation Italy u konzorciju s talijanskom tvrtkom SITE SPA.
Dobivanjem uporabnih dozvola počeo je teći garantni rok u trajanju od dvije godine u kojem su izvođači radova obavezni ukloniti eventualne nedostatke, navodi se u priopćenju.
Obnova dionice željezničke pruge između Vinkovaca i Tovarnika obuhvaća radove u kolodvorima i stajalištima na pruzi, na kolosijecima, uređenje željezničko-cestovnih prijelaza u razini te novi sustav prometne signalizacije i upravljanja prometom.
Pruga je u građevinskom smislu osposobljena za vozne brzine od 160 km/h, modernizirano je svih sedam stajališta i dva kolodvora (Jankovci i Đeletovci), ugrađene su nove skretnice, izgrađene su nove peronske površine sa svom potrebnom infrastrukturom itd.
Projektirani parametri pruge su brzina od 160 km/h, a sada vlakovi po toj dionici voze prosječnom brzinom od 100 km/h (prije obnove i modernizacije vozili maksimalno 50 km/h).
Naime, još nije moguće voziti projektiranom brzinom jer traje razdoblje u kojem se pomno promatra rad uređaja, a što bi trebalo završiti najkasnije do sredine 2012.
Projekt obnove željezničke pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica je prvi projekt u Hrvatskoj takve veličine koji se financira iz pretpristupnih fondova EU i prvi kojim se iz europskih fondova sufinanciraju ulaganja u željezničku infrastrukturu, kaže se u priopćenju.