"Razvojem profila sektora kroz ovaj projekt Republika Hrvatska usvojila je suvremenu praksu razvijanja metodologije i mehanizama za usklađivanje strukovnog obrazovnog sustava s potrebama tržišta rada", kazao je ministar znanosti, obrazovanja i športa Radovan Fuchs na konferenciji na kojoj su predstavljeni rezultati dvogodišnjeg projekta provedenog u sklopu programa Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) Komponenta IV - Razvoj ljudskih potencijala.
"Rezultati ovog projekta pridonijet će kvalitetnijem strukovnom obrazovanju a samim time i lakšem udovoljavanju zahtjeva koje će pred polaznike kasnije postaviti visokoškolski sustav obrazovanja, tržište rada i budući poslodavci", kazao je Fuchs.
Projekt vrijedan 1,8 milijuna eura u razdoblju od siječnja 2010. do siječnja 2012. provela je Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) u suradnji s konzorcijem triju europskih partnera na čelu sa Scottish Qualifications Authority (SQA).
Cilj projekta bio je poboljšati kapacitet hrvatskog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te prilagoditi taj sustav promjenjivim zahtjevima gospodarstva kroz razvoj kompetencija i kvalifikacija koje više odgovaraju stvarnim potrebama hrvatskog tržišta rada kako bi se poboljšala njegova sveukupna relevantnost a strukovno obrazovanje, zahvaljujući novim kvalifikacijama, postalo privlačnije učenicima, poslodavcima, nastavnicima i strukovnim školama.
Projekt je rezultirao razvojem nove metodologije na temelju koje je razvijeno 26 standarda zanimanja, kvalifikacija i kurikuluma, koji su izravan rezultat istraživanja tržišta rada i razgovora s poslodavcima. "To osigurava ugradnju potreba poslodavaca u strukovne obrazovne programe, te pomaže izgradnji konkurentnosti hrvatskih učenika na tržištu rada i stvaranju uvjeta za njihovo cjeloživotno učenje", kazao je na konferenciji ravnatelj ASOO-a Ivan Šutalo.
"Takav pristup razvoju kvalifikacija osigurava da strukovno obrazovanje, koje pohađa oko 70 posto hrvatske srednjoškolske populacije, postane privlačnije učenicima, vjerodostojnije poslodavcima te izazovnije nastavnicima", naglasio je Šutalo. "Riječ je o najvećoj modernizaciji strukovnih obrazovnih programa unazad 30 godina", kazao je, napomenuvši da je ovaj projekt ostvario sve zacrtane ciljeve te se pokazao kao jedan od najuspješnijih projekata u području obrazovanja financiran sredstvima EU-a.
Čelnik delegacije EU u RH Paul Vandoren napomenuo je kako čak i danas, kada se EU suočava s velikim teškoćama i kada više nego ikad prije svjedočimo tome kako je teško postići dogovor o brojnim važnim pitanjima, po pitanju obrazovanja na razini Europske unije postoji apsolutno jedinstvo oko toga da je upravo ono ključno za ostvarenje ambicioznih EU ciljeva. Studije i istraživanja su pokazali da ulaganje u obrazovanje nosi značajne pozitivne učinke, kazao je Vandoren te poručio: "Obrazovanje je još uvijek najbolje osiguranje od nezaposlenosti i siromaštva".
Od kad je 2004. dobila status zemlje kandidata za ulazak u punopravno članstvo Unije, Hrvatska je putem različitih instrumenata pretpristupne pomoći (IPA) financiranih iz EU provela i nastavlja provoditi ukupno 19 projekata namijenjenih jačanju ulaganja u ljudski kapital i promicanje veće zaposlenosti pomažući razvoj i provođenje usklađene politike za razvoj ljudskih potencijala, ukupne vrijednosti 38,8 milijuna eura. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih dosad je korisnik projekata ukupne vrijednosti gotovo 15 milijuna eura.