Čelnici splitske Linijske nacionalne plovidbe jučer su na konferenciji za novinare optužili Ministarstvo mora, predsjednika Upravnog vijeća te ravnatelja Agencije za obalni linijski promet da sprječavaju rast tog brodara pogodujići Jadroliniji te ustvrdili da je to u rujnu ove godine potvrdio i Upravni sud Hrvatske koji je na temelju tužbi LNP-a presudio da je Agencija na četiri brzobrodske linije prekršila odredbe javnog natječaja i uredbu o postupku za davanje koncesije.
Iz Agencije u pripoćenju ističu kako je točno da je Upravni sud poništio odluke o davanju koncesije za održavanje, ne četiri, nego tri brzobrodske linije - Vis-Split; Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split; Mali Lošinj-Ilovik-Susak-Unije-Martinšćica-Cres-Rijeka. Temeljem toga, Upravno vijeće Agencije je u ponovljenom postupku poništilo natječaje, a te su odluke, po isteku žalbenih rokova, postale konačne 7. studenog ove godine.
Upravno vijeće je na 25. studenoga raspravljalo o raspisivanju novih natječaja za koncesije na tri navedene linije, a iz Agencije navode da su njihove stručne službe pri kraju pripreme za njihovo raspisivanje.
Naglašavaju da u sva tri slučaja Upravni sud "nije poništio odluke o davanju koncesija brodaru Jadroliniji temeljem toga što bi ponude Jadrolinije bile nepovoljne, nego isključivo zbog formalno-pravnih propusta u provedbi koncesijskoga natječaja".
"I da nije bilo proceduralnih propusta Split Tours (sadašnja Linijska nacionalna plovidba) ne bi mogao pobijediti na natječajima, jer su njegove ponude bile nepovoljne", navodi se u priopćenju.
Pritom preciziraju da je na liniji Mali Lošinj-Rijeka ponuda Jadrolinije iznosila 14,5 milijuna kuna, a Split Toursa 19,5 milijuna kuna; na liniji Vis-Split Jadrolinijina ponuda je bila 9,25 milijuna kuna, a Split Toursa 13,7 milijuna kuna, dok je na liniji Lastovo-Split ponuda Jadrolinije bila 14,5, a Split Toursa 17,8 milijuna kuna.
Iz toga je, kako navode, razvidno da se nije pogodovalo Jadroliniji nego su njezine ponude prihvaćene kao najpovoljnije.
Agencija također ističe da u slučaju brzobrodske linije Jelsa-Bol-Split natječaj nije poništen presudom Upravnog suda, nego odlukom Upravnoga vijeća Agencije od 20. prosinca 2007., a temeljem žalbe Split Toursa te da je Upravni sud presudom iz listopada prošle godine samo potvrdio valjanost odluke Upravnoga vijeća.
Natječaj je poništen jer ponuda brodara Jadrolinije nije udovoljavala uvjetima, a ponuda Split Toursa nije prihvaćena jer je iznosila 13,6 milijuna kuna ili dvostruko više od Jadrolinije (6,8 milijuna kuna) te osjetno više od ponuda tvrtki Miatrade i U.T.O. Kapetan Luka (obje s po oko 9,5 milijuna kuna).
Iz Agencije kao neutemeljene odbacuju i tvrdnje da je Linijska nacionalna plovidba izbačena iz konkurencije za koncesiju na liniji Žirje-Kaprije-Šibenik, jer je postupak koncesioniranja još u tijeku i nikakva odluka nije donijeta.