To je istraživanje u rujnu ove godine, treći put zaredom, online putem provela kompanija MasterCard u suradnji sa istraživačkom kućom GfK Hrvatska na uzorku od tisuću korisnika bankarskih usluga od 18 do 55 godina.
Istraživanje je pokazalo i da je 68 posto ispitanih putovalo u inozemstvo u posljednje dvije godine, a 30 posto ih to planira učiniti do kraja ove godine.
Njih 34 posto otputovat će u posjet prijateljima i obitelji ili u kupovinu u inozemstvo i to najviše u Sloveniju, Njemačku i Italiju.
Na skijanje, što su i skuplja putovanja, najviše će ići oni od 30 do 50 godina, pri čemu će ih 62 posto tamo provesti pet do sedam dana, dok su kraća i jeftinija putovanja poput proslave Nove godine i adventska u trajanju od tri do četiri dana privlačnija mlađim dobnim skupinama.
Pritom je više od polovice ispitanih, 57 posto, sklonije rezervirati smještaj putem interneta, ali kad je riječ o plaćanju smještaja najviše ih je sklono gotovini, 39 posto.
Istraživanje je pokazalo i da 91 posto ispitanih nose sa sobom svoje platne kartice na inozemna putovanja, ali ih tek 33 posto tom prilikom i koristi.
Tijekom odmora u inozemstvu gotovina je još uvijek za većinu prvi izbor plaćanja usluga i smještaja, dok platne kartice većinom koriste prilikom kupovine odjeće, obuće i za plaćanja na benzinskim postajama.